Facebook hirdetések offline vásárlások alapján
2013.03.02. 19:02
Szerdán a Facebook izgalmas bejelentést tett a blogján: különböző partnerkapcsolataiból kifolyólag néhány hirdetés képes lesz arra, hogy az offline vásárlási szokások alapján célozza meg közönségét.
A közösségi hálónak megállapodásokat sikerült kötni olyan adatbányás cégekkel, mint a Datalogix, Acxiom, BlueKai vagy az Epsilon. Ők az offline vásárlási eredményeiket, statisztikáikat fogják felajánlani a Facebook’s custom audiences termékének kialakítására. A tavaly szeptemberben nyilvánosságra hozott és bevezetett Custom Audiences engedélyezi azt, hogy a Facebook hirdetők különböző adatokhoz juthassanak hozzá a felhasználók Facebook azonosítóján (ID), telefonszámán, vagy e-mail címén keresztül. Most már nem csak ezek alapján tudják eldönteni, hogy mire van szüksége az adott célcsoportnak – a vállatokkal való megállapodás után ezeket párosítani tudják a kapott vásárlási szokásokkal, és így egy összetettebb kép tud kialakulni a felhasználóról.
Forrás: blog-pontiflex.com
Hogy a vállalatok milyen keretek között mérik fel egy-egy fogyasztó a preferenciáit? Természetesen nincs szó kérdőíveztetésről, vagy bankkártyás adatokkal való visszaélésről: egyszerűen a hűségprogramokból szerzett adatokat (amiket amúgy az áruházak is felhasználnak) szolgáltatják a Facebook-nak.
Ezt az új lehetőséget használhatják ki most a különböző cégek, melyek kampányaikat Facebook hirdetésekkel is szeretnék támogatni, hogy még célzottabban tudják forgalmazni terméküket. Például, ha van egy autókereskedő, aki szeretné ajánlatát azokra specializálni, akik talán érdeklődnek egy új autó vétele iránt, akkor eddig különböző eszközöket kellett alkalmaznia (Facebook-on kívüli társaságot), hogy kitalálja, hogyan lehetne személyre szabottabb az ajánlata.
A szerdai naptól fogva viszont erre többé nincs szükség: hirdetései és a custom audiences fejlesztéseinek köszönhetően ez mára a Facebookon belül is megoldhatóvá vált.
Források:
http://www.facebook-studio.com/news/item/new-ways-to-reach-the-right-audience
http://mashable.com/2013/02/27/facebook-ads-offline-shopping-habits/
Írta: Novák Rebeka
Szerző: Myrtis Creative Social Blogger
Szólj hozzá!
Címkék: facebook fogyasztó közösségi média social media facebook hirdetés facebook felhasználó
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek