Mikor úgy döntünk, megjelenünk cégünkkel az interneten valamilyen közösségi oldalon, rengeteg dolgot szem előtt kell tartanunk. A legalapvetőbb melléfogásokat érdemes elkerülni; bár attól még, hogy ezeket sikerül, nem szabad elbíznunk magunkat, mert a hibák és hiányosságok tárháza végtelen.

Természetesen akik teljesen elutasítják a megjelenést, azok hibáznak talán a legnagyobbat—nem lesz működésképtelen vállalatuk, ám megfosztják önmagukat attól a plusztól, amivel más, a közösségi médiában aktív cégek újabb és újabb fogyasztói szegmenseket érnek el. A vásárlók a megosztásokkal és kedvelésekkel öntudatlanul is, de minket hirdetnek, s ha aktívan helytállunk a velük való interakciókban, hűségüket is erősítjük. Irány tehát a számítógép és a regisztráció, ha eddig nem tettük volna még meg!

A kezdetekkor nagyon feldobhat minket a frissen kialakult virtuális kedvelőtábor, ám érdemes tudatosítanunk magunkban, hogy a like-ok száma sajnos nem egyenlő az eladások számával. Egy tipikus példája ennek az, mikor nyereményjátékokat hirdetünk meg, és ekkor megugrik az érdeklődések aránya a márkánkkal kapcsolatban. Az emberek ilyenkor az ingyen termékeket akarják magukénak tudni, nem pedig valódi vásárlásra készülnek (persze az esély megvan rá, hogy mégis).

Mikor már kialakul egy stabil gárda, mely aktívan visszajár oldalunkra, arra kell ügyelnünk, hogy ne csak reklámozzuk magunkat, hanem használjuk ki, hogy mindent megtudhatunk fogyasztóink igényeiről. Beszéltessük őket vágyaikról, tapasztalataikról és elvárásaikról a termékekkel kapcsolatban, s ezáltal nem csak a termékünk lesz még tökéletesebb, hanem egy kifejezetten hűséges vevőkörünk alakul ki.

gzhik.jpg

Te és a közösségi média - forrás: Google

 

Következetesen nyilvánuljunk meg mindig—hiszen ha nem így teszünk, és nem ugyanolyan stílusban prezentáljuk önmagunkat, mint ahogyan azt tegnap vagy azelőtt tettük, a fogyasztók elégedetlenek lesznek és furcsállni fogják, hogy nincs egy vezérelv interakcióinkban. Ha aktívan válaszolunk, legyünk mindig azok, ha magázódunk az idősebbekkel, tartsuk meg ezt a szokásunkat, stb.

Nem tudjuk, mely platformokon jelenjünk meg? Fontos, hogy annyi oldalon tevékenykedjünk, amit maximálisan nyomon tudunk követni. Próbáljuk meg felmérni, a mi fogyasztói köreinkben melyek a legkézenfekvőbb és kifizetődőbb oldalak, és azokon regisztráljunk.

Ezek a legalapvetőbb tippek, hogy miket kell elkerülni, mikor részt veszünk a közösségi média világában, de ne feledjük, hogy számos más tényezőre is figyelnünk kell, hogy értéket képviseljünk fogyasztóink számára.

Írta:

Csökönyi Regina

Forrás: http://socialmouths.com/blog/2013/09/10/5-mistakes-you-might-be-making-on-social-media/

A bejegyzés trackback címe:

https://socialnetworks.blog.hu/api/trackback/id/tr935529855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása