A megértő kommunikáció mindig is a középpontja volt a politikai választásoknak, és ez a web 2.0-s fejlesztéseknek köszönhetően mára már az egyik legnagyobb fegyverévé is vált azoknak. Roosewelt-nek ez a rádió volt, Kennedy-nek a televízió, Obamának pedig a közösségi média.

 obama1.jpg

Obama és a digitális kampánya szervezői rádöbbentek, hogy a TV szpotok, a hirdetések nincsenek olyan hatással a közönségre, hiszen a választók mindennapjait már egy másik média határozza meg. Ezért elhatározták, hogy kihasználják a social media adta lehetőségeket, és az egyik központi, legfontosabb kommunikációs platformként használják azt.

Az elnök és csapata betartva a közösségi média marketing legfontosabb szabályait, először is minden egyes közösségi hálón megjelent egy profillal. Nem csak blogot vezetett, de ott volt a Facebook, a MySpace, a Twitter, a YouTube, sőt, létrehozott egy saját honlapot is, ahol potenciális vagy éppen elkötelezett szavazói maguk is profilt készíthettek, barátokat jelölhettek be, csoportokhoz csatlakozhattak. Összességében elkezdte építeni saját, külön bejáratos, Barack Obama közösségi hálóját.

A YouTube azért is volt nagyon fontos, mert így a választók megnézhették a teljes beszédeket, interjúkat, integrálta a támogatók videóit is (pl. Will Ferrel videója), nem kellett attól félni, hogy a híradóban egy-két kiragadott mondat, esetleges torzított kép kerül a nagyközönség elé. Mindezek mellett beszédei ugyanolyan jól hangoztak a világhálón is, mint bármelyik rövidebb TV adásban. Kínosan ügyeltek arra, hogy minden professzionálisan és tökéletesen hasson.

Mindezeket látva és ezeknek függvényében arról beszélhetünk, hogy az idei amerikai választások arculatát, és valószínűleg a jövőbeli választásokat is megváltoztatta Obama széleskörű és profi marketing csapatával készített közösségi média kampánya.

A fiatalok lelkesedése most nem állt meg a szavazás előtt; többen mentek el az urnákhoz leadni voksukat, mint az előző választásoknál; ezt is a közösségi média erejével magyarázhatjuk.

Úgy is mondhatjuk, hogy megjelent a Politika 2.0, amikor a felhasználók igazán hangot adhattak véleményüknek a politikát illetően. Persze nem minden arany, ami fénylik alapon természetesen e kampányok mögött igen komoly moderálás zajlik, hiszen ha hatalmat adunk a felhasználóink kezébe, azzal hatalmas veszélyt is vállalunk. Obama és csapata vállalta a veszélyt, és nyert. Győzelmét ezzel a képpel és a „Four more years” címmel prezentálta Facebook-on – majdnem 4.5 millióan lájkolták, és több mint fél millióan osztották meg a képet.

obama3.jpg

Írta: Rebeka

A bejegyzés trackback címe:

https://socialnetworks.blog.hu/api/trackback/id/tr1004926370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása