A cím nem arra utal, hogy 2012-es előre megjósolt világvége tényleg elér minket, hanem a legújabb James Bond film, a Skyfall közösségi média kampányának összetettségét, összeszedettségét, kreativitását szeretnénk Nektek is megmutatni.

A kifejezetten korán, tavasszal kezdődő és lassan szivárgó marketing kampány megfogta a közönséget, mindenki kíváncsian várta az új részt. A profi tervezés során egyaránt figyeltek az offline megjelenésekre (óriásplakátok, metróplakátok), és az online tartalom folyamatos aktualizálására (honlap, közösségi média). Persze nem hagyhatjuk ki a különböző termékeket sem, mint például a Land Rover, Aston Martin, Sony, Coke Zero, Heineken – ami nem kis visszatetszést keltett a rajongók körében (hiszen a sört nem lehet rázva, és nem keverve kérni :)) - beépülve ez által az óriássá duzzasztott Bond-imázsba.

jb1_1.jpg

jb2_1.jpg

Mind a reklámok, a trailerek, a hirdetések, az extravagáns „jamesbondos”megjelenések (mint az Olimpiai játékok nyitó ceremóniájára, a Királynő kísérése és a „beugrás”) is eltörpülnek a nagyszerű közösségi média megjelenés mellett, amit állítólag házon belül oldottak meg a Sony Pictures dolgozói.

A Facebook-on található hivatalos James Bond 007 oldal nagyszerű felépítésű, megszólítja a rajongókat, együtt készíti velük a posztokat (pl. mielőtt a film premiere lett volna, a rajongók elküldhették a kedvenc James Bond pillanataikat, és legjobbak mindig felkerültek az oldalra, természetesen a leglelkesebb rajongó nevével együtt, illetve nagyon sikeresek voltak az „on this day in James Bond History” jubileumi posztok is). Az ügyes témaválasztások, a tartalommenedzsment, és a profizmus mellett azért azt is fontos megemlítenünk, hogy egy James Bond oldalnak nem nehéz 1,5 milliós rajongót illetve több százezres talking about this-t generálnia, hiszen az oldal egy olyan „márkát” promótál, melyet világszerte több millióan szeretnek, így szívesen csatlakoznak a film által kreált közösséghez is.

jb3_1.jpg

De ne ijedjünk meg, a titkos ügynök nem elégszik meg a Facebook kínálta lehetőséggel, közel akar lenni a Twitter-es követőihez is! Természetesen itt is megjelenik az egységes és ízléses dizájn, amely összeköti a honlapot és a közösségi médiás megjelenéseket egymással. Továbbá ezen a platformon is megfelelő mennyiségű (napi 3-4) poszttal elégítik ki a rajongók információéhségét.

A honlap keretein belül - ami azon kívül, hogy összegyűjti az összes lehetséges kapcsolódási pontot- egy videóblogot is követhetünk. Itt találjuk az online áruházat is, ahol minden rajongó megtalálja azokat a tárgyakat, amitől igazán 007-nek érezhetik magát.

Összességében egy nagyszerű és széles körben ismert kampánynak lehettünk szemtanúi, amelynek sok helyszínen és több platformon folyó marketingkampánya meghozta gyümölcsét: a legújabb film rekordokat döntve igazi kasszasiker lett.

Írta: Novák Rebeka

Források:

James Bond Facebook oldal

James Bond Twitter

Official James Bond

The James Bond Dossier

http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/films/features/the-car-the-watch-the-makeup-the-beer-advert-james-bond--licence-to-print-money-8228760.html

 

A bejegyzés trackback címe:

https://socialnetworks.blog.hu/api/trackback/id/tr604903742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása