Kint voltunk. Szétnéztünk. Most szembenézünk!
2012.09.24. 12:51
Az előző héten a Magyar Reklámszövetségnek és a szakmai szervezeteknek köszönhetően megrendezésre került hazánkban az első ReklámFESZT. A fesztivál (de inkább nevezném egy többnapos szakmai kurzusnak) aktuális témáival, kitűnő előadóival és nagyszerű bulijaival volt hivatott a szerteágazó marketingkommunikációs szakma minden részterületét (reklám, PR, média) összefogni, hogy aztán összekeverve ezt a sok színfoltot egy nagy egységet képezve mindenki számára valós képet mutasson a szakmáról.
Minden kezdet nehéz, de azért ez mehetett volna könnyebben is: a Reklámfeszt kampányának és kommunikációjának silánysága a közösségi médiában és online-offline megjelenési terülteken nem hogy építette, de rombolta a szakma összeszedettségéről alkotott képet. Az innovációk és az érdeklődő közönség bevonásának hiánya, valamint a viszonylag magas jegyárak nem segítették a mindennapi ember elérését, ezáltal pedig megjelenését sem a rendezvényen.
1. Forrás: Kreatív online
Az Akvárium minden előzetes aggodalmam ellenére megfelelő helyszínnek bizonyult, habár kettős érzéseim voltak: hol aprónak tűntek az előadók a sok érdeklődőnek köszönhetően (volt, hogy nem jutott már ülőhely egy-egy előadás alatt) ugyanakkor az is előfordult, hogy pangtak az ürességtől.
2. Forrás: Kreatív online
A szakma különböző területeit szekciókra bontották, és minden szekciónak volt egy felelőse, aki összetartotta az előadás/kerekasztal menetét, irányította a vendégelőadókat és moderálta a beszélgetéseket. Ez ötletnek ugyan nem volt rossz, de a kérdés mindenkiben felmerült: szükség van-e egy ekkora egységre, ami mindent át akar ölelni, de közben semmit nem fog meg igazán? Szemmel láthatóan ennek a tortának a nagysága elvette az egyes szeletek szabad mozgását, és mindenbe csak felületesen (vagy még annyira sem) kóstolhattunk bele. Ez azt jelentette, hogy a szerkezet fogaskereke ugyan olajozottan működött, az előadások pörgősek voltak és végig megpróbálták fenntartani az érdeklődést, összességében azonban mégsem érte el a kívánt hatást.
Miután minden programon túl voltunk, kötetlenül lehetett társalogni a szakmabeliekkel és ez mindenképp a rendezvény egyik legnagyobb pozitívuma volt. Ahogy az MRSZ elnöke, Mezriczky László is említi: ennek az összefogásnak „egyik fontos szerepe, hogy közelebb hozza egymáshoz a beszerzési lánc szereplőit, legyen szó médiatulajdonosokról, optimalizáló cégekről, ügynökségekről, kivitelezőkről és természetesen a végfelhasználókról.” (Forrás: SignandDisplay magazin)
A fesztivál egyik elsődleges célkitűzése volt a fásult szakmabelieket és közönséget is kirántani a szürke hétköznapok mókuskerekéből: lehetőségünk volt részt venni workshop-okon is, ahol a legkülönbözőbb szituációkban próbálhattuk ki magunkat.
A szakmai programokat állandó és ideiglenes kiállítások is színesítették, például az ARC kiállítás a Hősök terén, Cannes Lion kiálítás, vagy a Reklámzabálók vetítése.
Forrás: Lenolaj.hu
Ekkor felmerült bennem a kérdés: jó-e, ha minden reklámról, médiáról és PR-ról szóló rendezvény egy helyre koncentrálódik, csak Budapestre? Szerencsére a szervezők erre is gondoltak: több vidéki nagyvárosban (Győr, Pécs) is megrendezésre került a ReklámFESZT neve alatt egy-egy kisebb rendezvény, ahol hasonlóan színvonalas előadásokkal találkozhattak az érdeklődők.
Összefoglalva, egy kellemes hetet töltöttem a fesztiválon, bár remélem a rendezők is érzik a gyenge pontokat, amin jövőre javítanak. Ugyan fizikailag és mentálisan is felfrissültem a sok új impulzustól és a rengeteg megismert embertől, de ez mind kevés, ha ezt a rendezvényt a „szakma tartja a szakmának szakmáról”. Ha egyetlen mondatban kellene összefoglalnom a tapasztalataimat, akkor a jövőre nézve csak annyit tudok mondani: még többet, még jobban, még hangosabban!
Írta: Novák Rebeka
Szerző: Myrtis Creative Social Blogger
· 1 trackback Szólj hozzá!
Címkék: vélemény kritika reklám fesztivál publicisztika reklámszakma reklám fesztivál reklámFESZT
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Mandiner blogajánló 2012.09.24. 15:00:01
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek