Az előző héten a Magyar Reklámszövetségnek és a szakmai szervezeteknek köszönhetően megrendezésre került hazánkban az első ReklámFESZT. A fesztivál (de inkább nevezném egy többnapos szakmai kurzusnak) aktuális témáival, kitűnő előadóival és nagyszerű bulijaival volt hivatott a szerteágazó marketingkommunikációs szakma minden részterületét (reklám, PR, média) összefogni, hogy aztán összekeverve ezt a sok színfoltot egy nagy egységet képezve mindenki számára valós képet mutasson a szakmáról.

 

Minden kezdet nehéz, de azért ez mehetett volna könnyebben is: a Reklámfeszt kampányának és kommunikációjának silánysága a közösségi médiában és online-offline megjelenési terülteken nem hogy építette, de rombolta a szakma összeszedettségéről alkotott képet. Az innovációk és az érdeklődő közönség bevonásának hiánya, valamint a viszonylag magas jegyárak nem segítették a mindennapi ember elérését, ezáltal pedig megjelenését sem a rendezvényen.

reklámfeszt.JPG

1. Forrás: Kreatív online

Az Akvárium minden előzetes aggodalmam ellenére megfelelő helyszínnek bizonyult, habár kettős érzéseim voltak: hol aprónak tűntek az előadók a sok érdeklődőnek köszönhetően (volt, hogy nem jutott már ülőhely egy-egy előadás alatt) ugyanakkor az is előfordult, hogy pangtak az ürességtől.

reklámfeszt2.JPG

2. Forrás: Kreatív online

A szakma különböző területeit szekciókra bontották, és minden szekciónak volt egy felelőse, aki összetartotta az előadás/kerekasztal menetét, irányította a vendégelőadókat és moderálta a beszélgetéseket. Ez ötletnek ugyan nem volt rossz, de a kérdés mindenkiben felmerült: szükség van-e egy ekkora egységre, ami mindent át akar ölelni, de közben semmit nem fog meg igazán? Szemmel láthatóan ennek a tortának a nagysága elvette az egyes szeletek szabad mozgását, és mindenbe csak felületesen (vagy még annyira sem) kóstolhattunk bele. Ez azt jelentette, hogy a szerkezet fogaskereke ugyan olajozottan működött, az előadások pörgősek voltak és végig megpróbálták fenntartani az érdeklődést, összességében azonban mégsem érte el a kívánt hatást.

Miután minden programon túl voltunk, kötetlenül lehetett társalogni a szakmabeliekkel és ez mindenképp a rendezvény egyik legnagyobb pozitívuma volt. Ahogy az MRSZ elnöke, Mezriczky László is említi: ennek az összefogásnak „egyik fontos szerepe, hogy közelebb hozza egymáshoz a beszerzési lánc szereplőit, legyen szó médiatulajdonosokról, optimalizáló cégekről, ügynökségekről, kivitelezőkről és természetesen a végfelhasználókról.” (Forrás: SignandDisplay magazin)

A fesztivál egyik elsődleges célkitűzése volt a fásult szakmabelieket és közönséget is kirántani a szürke hétköznapok mókuskerekéből: lehetőségünk volt részt venni workshop-okon is, ahol a legkülönbözőbb szituációkban próbálhattuk ki magunkat.

A szakmai programokat állandó és ideiglenes kiállítások is színesítették, például az ARC kiállítás a Hősök terén, Cannes Lion kiálítás, vagy a Reklámzabálók vetítése.

reklámfeszt3.JPG

Forrás: Lenolaj.hu

Ekkor felmerült bennem a kérdés: jó-e, ha minden reklámról, médiáról és PR-ról szóló rendezvény egy helyre koncentrálódik, csak Budapestre? Szerencsére a szervezők erre is gondoltak: több vidéki nagyvárosban (Győr, Pécs) is megrendezésre került a ReklámFESZT neve alatt egy-egy kisebb rendezvény, ahol hasonlóan színvonalas előadásokkal találkozhattak az érdeklődők.

Összefoglalva, egy kellemes hetet töltöttem a fesztiválon, bár remélem a rendezők is érzik a gyenge pontokat, amin jövőre javítanak. Ugyan fizikailag és mentálisan is felfrissültem a sok új impulzustól és a rengeteg megismert embertől, de ez mind kevés, ha ezt a rendezvényt a „szakma tartja a szakmának szakmáról”. Ha egyetlen mondatban kellene összefoglalnom a tapasztalataimat, akkor a jövőre nézve csak annyit tudok mondani: még többet, még jobban, még hangosabban!

 

Írta: Novák Rebeka

A bejegyzés trackback címe:

https://socialnetworks.blog.hu/api/trackback/id/tr274799331

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.09.24. 15:00:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása