Hogyan használhatják ki a márkák a Facebook „want” gombját?
2012.09.13. 10:51
Nem árulunk el nagy titkot, ha azt mondjuk, hogy olyan világban élünk, amelyben az emberek, - ha nem is teszik a kirakatba életüket -, de szívesen osztják meg vágyaikat, véleményüket és egyéb preferenciáikat a különböző közösségi média platformok segítségével.
A Facebook 900 millió feletti havi látogatójával mára a legnagyobb közösségi felületnek számít, ahol az emberek nap, mint nap publikálják az életük bizonyos részét azáltal, hogy fotókat posztolnak, státuszokat írnak, vagy éppen híreket osztanak meg.
Elképzelhető, hogy a Facebook felhasználóknak hamarosan lehetőségük lesz arra, hogy azt is megoszthassák a világgal, amire vágynak, amit akarnak, mégpedig az új „WANT” gomb segítségével, legyen az akár termék, üzlet, vagy kampány.
Senki sem tudja biztosan, hogy az új gomb bevezetése milyen üzleti előnyökkel járhat, ám mindenestre érdemes előrevetíteni, hogy milyen lehetőségeket rejthet magában.
Mindjárt itt is van néhány módja annak, hogyan szolgálhatja az új gomb a social media sikerességét:
Amellett, hogy az „akarom” gomb megkönnyíti az ünnepi ajándékvásárlást, óriási potenciállal bír a hirdetők számára és segítséget nyújthat a pr kampányokhoz is.
Egyik legnagyobb előnyét kétségkívül a felhasználókról ingyen összegyűjtött adatmennyiség jelentheti, amelyből a vállalatok megtudhatják, hogy hányan „akarják” termékeiket. Ez jelentősen megkönnyítené a célcsoport szegmentálást és lehetővé teheti a potenciális vásárlók közvetlen célozhatóságát, akik tényleges vásárlói hajlandóságot mutatnak adott termék iránt, ezzel pénzt és időt megtakarítva.
Amíg a fogyasztói márkák hamar alkalmazták a Facebook-ot, addig néhány B2B vállalat hezitált. Az új gomb viszont segítheti a partnerek elköteleződését megfelelő közösségi tartalom esetén, miközben a vállaltok termékeinek bemutatására is remek apropót nyújt ott, ahol az emberek idejük legjelentősebb részét töltik : a Facebook-on.
A Facebook igencsak túlszárnyalta a kezdeti elképzeléseket, amikor is azzal a céllal jött létre, hogy közösségi élményt nyújtson főiskolások számára. Azóta munkakapcsolatok, események és ajánlások gyűjtőhelye is egyben, melyből a vállalatok rengeteget profitálhatnak, ha stabil Facebook jelenlétet alakítanak ki és párbeszédeket folytatnak a termékeikről. Ha egy érdeklődő „want”-ok sokaságát látja egy adott termék vagy szolgáltatás kapcsán, - például egy elismert kollégájától - nagyobb valószínűséggel választja azt, mintha egy random mód szembe köszönő, közönséges hirdetéssel találkozott volna.
Forrás:
Írta: Varga Viktória
Szerző: Myrtis Creative Social Blogger
Szólj hozzá!
Címkék: facebook felhasználó b2b social media preferencia want gomb
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek