Régi-új siker: tumblr.
2013.04.19. 14:10
A tumblr. (bár biztosan jártál már a blogok egyikén) egy olyan mikroblogok írására alkalmas felület, ahol fényképeket, videókat, gif-eket, idézeteket, hangfelvételeket lehet megosztani a többi felhasználóval vagy bárkivel az interneten. A felhasználók követni tudják egymás blogját, vagy készíthetnek sajátot is maguknak.
A tumblr. CEO-ja, David Karp két napja beszélt PaidContent live konferencián arról, hogyan fejlődött a közösségi háló az utóbbi időszakban, illetve hogy milyen további lehetőségek állnak a vállalkozás előtt.
Csak hogy néhány számot említsünk:
- néhány hete elérték a 100 millió blogot, és túl is lépték már ezt a határt
- több 10 billió percet töltenek el a felhasználók a felületen havonta
- aki belép, és meglátogatja a blogokat, azt 15 percet tölt el a tumblr-n, ami 1,5 perccel hosszabb idő, mint amennyit egy felhasználó tölt a Facebook-on
Természetesen ez nem azt jelenti, hogy a tumblr. ennyivel jobb lenne a Facebook-nál, csak annyit, hogy egy teljesen más viselkedésű közönséget szólít meg, és így más felhasználói szokások is alakulnak ki.
Az emberek a tumblr.-t egy új médiaként kezelik, ahol ugyanúgy információkat tudnak meg a világról, mint a tv-ben, vagy a rádióban. A tumblr. azt próbálja elérni, hogy válogatottan érjék el ezeket az információkat: hogy mindenki gyorsan megtalálja azt, ami érdekli, amit szeretne követni (a tumblr.-ön követni lehet felhasználóként a blogokat). Ezt a keresést megkönnyítendő hoztak létre a kategóriákat, amik közül tudunk válogatni (art, culture, stb).
Lehetőséget, hatalmat szeretnének adni a felhasználók, a blog-kreátorok kezébe, hogy igazán érdekes tartalmakat tudjanak varázsolni a blogukra.
Hogyan sikeres ez az üzleti vállalkozás? Természetesen egyrészt nekik is a hirdetésekből van bevételük, de a tumblr. ezt is másképp csinálja: az utóbbi pár hónapban csak kreatív reklámokat engedtek megjelenni a blogokon, és úgy tűnik, hogy a nagy médiazaj miatt ezek hatásosabbak voltak, mint az egyszerű reklámok, egyelőre ez a folyamat még tesztelés alatt van.
Írta:
Novák Rebeka
Források:
http://new.livestream.com/accounts/74987/events/2000322
http://gadgetwise.blogs.nytimes.com/2009/03/13/tumblr-makes-blogging-blissfully-easy/
Szerző: Myrtis Creative Social Blogger
Szólj hozzá!
Címkék: média kreatív online marketing tumblr. Facebook Tumblr David Karp
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek