Az közösségi média segítségével még az „ég is leesik”!
2012.11.12. 17:52
A cím nem arra utal, hogy 2012-es előre megjósolt világvége tényleg elér minket, hanem a legújabb James Bond film, a Skyfall közösségi média kampányának összetettségét, összeszedettségét, kreativitását szeretnénk Nektek is megmutatni.
A kifejezetten korán, tavasszal kezdődő és lassan szivárgó marketing kampány megfogta a közönséget, mindenki kíváncsian várta az új részt. A profi tervezés során egyaránt figyeltek az offline megjelenésekre (óriásplakátok, metróplakátok), és az online tartalom folyamatos aktualizálására (honlap, közösségi média). Persze nem hagyhatjuk ki a különböző termékeket sem, mint például a Land Rover, Aston Martin, Sony, Coke Zero, Heineken – ami nem kis visszatetszést keltett a rajongók körében (hiszen a sört nem lehet rázva, és nem keverve kérni :)) - beépülve ez által az óriássá duzzasztott Bond-imázsba.
Mind a reklámok, a trailerek, a hirdetések, az extravagáns „jamesbondos”megjelenések (mint az Olimpiai játékok nyitó ceremóniájára, a Királynő kísérése és a „beugrás”) is eltörpülnek a nagyszerű közösségi média megjelenés mellett, amit állítólag házon belül oldottak meg a Sony Pictures dolgozói.
A Facebook-on található hivatalos James Bond 007 oldal nagyszerű felépítésű, megszólítja a rajongókat, együtt készíti velük a posztokat (pl. mielőtt a film premiere lett volna, a rajongók elküldhették a kedvenc James Bond pillanataikat, és legjobbak mindig felkerültek az oldalra, természetesen a leglelkesebb rajongó nevével együtt, illetve nagyon sikeresek voltak az „on this day in James Bond History” jubileumi posztok is). Az ügyes témaválasztások, a tartalommenedzsment, és a profizmus mellett azért azt is fontos megemlítenünk, hogy egy James Bond oldalnak nem nehéz 1,5 milliós rajongót illetve több százezres talking about this-t generálnia, hiszen az oldal egy olyan „márkát” promótál, melyet világszerte több millióan szeretnek, így szívesen csatlakoznak a film által kreált közösséghez is.
De ne ijedjünk meg, a titkos ügynök nem elégszik meg a Facebook kínálta lehetőséggel, közel akar lenni a Twitter-es követőihez is! Természetesen itt is megjelenik az egységes és ízléses dizájn, amely összeköti a honlapot és a közösségi médiás megjelenéseket egymással. Továbbá ezen a platformon is megfelelő mennyiségű (napi 3-4) poszttal elégítik ki a rajongók információéhségét.
A honlap keretein belül - ami azon kívül, hogy összegyűjti az összes lehetséges kapcsolódási pontot- egy videóblogot is követhetünk. Itt találjuk az online áruházat is, ahol minden rajongó megtalálja azokat a tárgyakat, amitől igazán 007-nek érezhetik magát.
Összességében egy nagyszerű és széles körben ismert kampánynak lehettünk szemtanúi, amelynek sok helyszínen és több platformon folyó marketingkampánya meghozta gyümölcsét: a legújabb film rekordokat döntve igazi kasszasiker lett.
Írta: Novák Rebeka
Források:
Szerző: Myrtis Creative Social Blogger
Szólj hozzá!
Címkék: facebook twitter james bond 007 márka social media skyfall james bond kampány
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek