Manapság, ha a közösségi médiában szeretnénk bevezetni egy új márkát, szolgáltatást a fáma szerint a legegyszerűbben úgy érhetjük el a felhasználókat, illetve úgy tehetjük őket minél előbb elkötelezett rajongóinkká, ha felajánlunk valamit: legyen az kedvezmény, ingyen vacsora, vagy akár ingyen termék. A tapasztalatok szerint ezeket a legjobb hozzákötni egy (a Facebook által nem tiltólistára helyezett) versenyhez, például képmegosztáshoz, kommenteléshez, alkalmazáshoz. A fizetett hirdetéseken túl, vagy azok helyett használhatóak ezek a technikák, melyeknél sajnos fenn áll az a veszély, hogy rajongóink nem is a termékünkért, szolgáltatásunkért figyelnek minket, hanem csak felajánlott ajándékainkért cserébe interaktívak.

Névtelen.png

Forrás: facebook.com

Ezt a problémát nagyszerűen ki lehet küszöbölni: nem egy olyan kreatív kampányt láttunk már, ami a social media-n futott, de nem operált sem fizetett hirdetésekkel, sem ajándékokkal, ennek ellenére kreativitása olyan social buzz-t generált, hogy a szokványos médiákon keresztüli megjelenéseivel (melyekért persze nem fizetett) lefölözte a versenytársait. Nem véletlenül emelném itt ki a kreatív szót, hiszen a média csak olyan dologra kapja fel a fejét, ami szokatlan, újszerű, innovatív – ezért is kell arra törekednünk, hogy amit nyújtunk a felhasználóinknak, az őszinte érdeklődést váltson ki, és maguktól osszák meg az élményt ismerőseikkel, amit nyújtottunk nekik.

ikn.png

Forrás: nars.com

Ilyen volt például a Nars kozmetikumok kampánya (Profile Makeover), mely alapvetően elhatározta: termékeit promotálni fogja a közösségi médián keresztül, de nem fog fizetett reklámokat használni, illetve ingyen termékeket osztogatni. Készített egy olyan alkalmazást fejlesztőivel, amivel egyértelműen a célközönségét fogta meg: a nőket. Fotóinkból nagyszerű profilképeket és coverphotokat szerkesztett, melyeket azonnal fel is lehetett használni. A leírtak alapján ez akár „bóvli” is lehetne. főleg ha az átlagosnál is kisebb számú 3143 alkalmazást használót nézzük, de ha megnézzük ezt a videót, beláthatjuk, hogy Francois Nars nem adna ki igénytelen és felesleges munkát a kezéből a cég neve alatt. A színvilág az adott kollekciót idézte, illetve megjelent rajtuk a Nars termékeinek egy része és a logó is, valamint a kampány kreativitása miatt hatalmas publicitást is kapott, és ezzel több millió emberhez jutott el a fiatalnak számító (1994-ben jelet meg először a piacon egy limitált szériás rúzs kollekcióval) márka világszerte. 

Természetesen érthető, ha kevesen mernek élni a kreativitással, hiszen ez egyben hatalmas kockázatvállalás is; nehéz előre megjósolni még megannyi kimutatás és statisztika és trend-elemzés ellenére is, hogy a közönség mit fog kedvelni, és mit fog megvetni. Mindenesetre a múlt példáin keresztül egyet biztosan állíthatunk, és a közhelyek sem hazudnak: kockázat nélkül nincs hatalmas siker sem.

uksgh.png

Forrás: youtube.com

Források:

http://www.narscosmetics.eu/

http://mashable.com/2013/01/31/nars-andy-warhol-facebook-app-results/

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=zsHXAQTB3Ss

Írta:

Novák Rebeka

A bejegyzés trackback címe:

https://socialnetworks.blog.hu/api/trackback/id/tr305055117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása