Célozz és posztolj!
2012.11.15. 14:24
A Facebook augusztusban jelentette be, hogy egy új eszközzel segíti a márkák, vállalatok Facebook oldalainak koncepcióját és tartalommenedzsmentét: hiszen minden nagyobb oldal adminisztrátora számára elérhetővé válik a felújított targetálás gomb a posztok alatt! (Facebook’s New Enhanced Page Post Targeting)
Hogy ez miért is jó hír?
Hiszen az oldalak (vállalatok, márkák) sokszor többrétű célközönséget céloznak meg, így többféle kampányt futtatnak többféle platformon, hogy mindenki elérése biztosítva legyen. A közösségi médiában ez a nehézség erőteljesebben jelentkezik, hiszen ha több hivatalos oldalra, több blogra, Twitter account-ra osztom szét pl. márkám, az nem mutatja meg, hogy igazából hányan elkötelezettek felém.
Vegyünk csak egy egyszerű példát: oldalunk nyereményjátékot hirdet egy alkalmazáson keresztül, amiben mindenki megtalálhatja a számára legmegfelelőbb ajándékokat. De egy posztban túl hosszú lenne mindenkit megszólítani, így inkább amellett döntünk, hogy egy általános buzdító szöveg mindenki számára megfelelő lesz. Sajnos a visszajelzések (lájkok, megosztások) alapján mégsem működik annyira a terv, ennél több kell a rajongóinknak!
Az kell, hogy azt érezzék, hozzájuk szólunk; posztunknak közvetlennek, törődőnek és személyre szabottnak kell lennie. Az új „targeting”-gel elérhetjük, hogy különböző posztokat írjunk a különböző korosztályoknak, nemeknek, az egy gimnáziumba járóknak, vagy éppen a kapcsolatban élőknek.
1. Forrás: facebook.com/help
Így használhat bárki szlenget, ha a fiatalabb korosztályt szeretné megcélozni, anélkül, hogy lejáratná oldalát az idősebb korosztály előtt, akiknek pedig egy hivatalosabb posztot tehet ki.
Kíváncsian várjuk, hogy idővel a minden oldalnál (ami 100rajongónál többel rendelkezik) megjelenő eszközt mennyien fogják kipróbálni, és kik lesznek azok, akik tudatosan felépített kampányok mellett majd tudják használni is a funkció rejtette előnyöket.
Írta: Rebeka
Források:
http://allfacebook.com/enhanced-page-post-targeting_b96015
Szerző: Myrtis Creative Social Blogger
Szólj hozzá!
Címkék: kampány poszt facebook bejegyzés account felhasználó tartalommenedzsment célközönség közösségi média targeting social media targetálás facebook rajongó
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek