Pár hete kaptunk egy körüzenet a Facebookon, mely szerint figyeljünk oda, mert posztjaink az oldalt lájkolók kis részéhez jutnak csak el. Persze, jól bevált spamként már megoldást is kínált a problémáinkra: amennyiben megkérjük rajongóinkat, hogy a beállításoknál hozzanak létre egy érdeklődési listát, melyhez hozzáadják az oldalunkat, akkor mindent ugyanúgy látnak majd, mint eddig.

Mindez persze nagyon jól hangzik, de mint kétkedő marketingesek, természetesen jobban utánajártunk a dolognak, hogy a téves feltételezéseket romba döntsük, és igazi megoldásokat találjunk a problémára!

A Facebook „válogató algoritmusa” (amit sokan Edge Rank-nek neveznek, de ez a kifejezés nem létezik – maga Doug Purdy mondta a TechCrunch konferencián), ami eldönti, mi kerüljön a felhasználók üzenőfalára és mi nem, csökkentett a márka oldalak posztjainak láthatóságát. A rajongóinkhoz (tehát az oldal kedvelőihez) mindössze oldalunk posztjainak 16-17%-a jut el. Ezt a számot persze befolyásolja az a tény is, hogy nagyon sok minden történik az üzenőfalainkon rövid idő alatt, ezért a posztok nagy részét a rajongók csak pár percig láthatják.

1.kép.png

1. Forrás: allfacebook.com

Természetesen ennek is megvan a logikus magyarázata, hiszen mióta az oldalak promtálni tudják posztjaikat (vagyis pénzért több megjelenést tudnak vásárolni a rajongóik üzenőfalán), azóta a Facebooknak nyilvánvaló érdeke, hogy minél többen használják ezt a fizetős funkciót; ezt pedig legkönnyebben elérni a megjelenés csökkentésével tudják.

2.kép.png

2. Forrás: facebook.com/help/promo

Az érdeklődési kör azonban sajnos nem megoldás a problémára, hiszen a már említett algoritmus nem veszi súlynak azt, hogy rendszerezés céljából kialakítottál magadnak egy érdeklődési listát. Ez egy ugyanolyan rendszerező funkció csak, mint ahogy azt a Twitter-nél, vagy Pinterest-nél is láthattuk.

Akkor vajon mi a megoldás? Először is, el kell gondolkoznunk a Facebook hirdetési lehetőségeinek kihasználásáról (Promote post, Facebook ad, Custom audiences, Power Editor, Offers). Válasszuk ki a számunkra legmegfelelőbbet és egy kis befektetéssel tapasztalatokat nyerhetünk, mellyel a továbbiakban egyszerűbb módon tudunk majd stratégiát építeni. Ha semmiképp nem szeretnénk kihúzni a Facebook-ot a tőzsdei gödörből, amit magának ásott, akkor figyeljünk oda még inkább posztjainkra! Ehhez segítség a sok statisztika, mely elérhető saját Insights-unkon keresztül. Tanulmányozzuk hát, hogy meglássuk, rajongóink mikor kedvelik leginkább az aktivitásainkat illetve, hogy milyen típusú posztokat szeretnek tőlünk látni. Interkativitást kell növelnünk, tehát kommentre, lájkra, megosztásra kell buzdítanunk a felhasználókat! A posztok tervezésében már segítségünkre lehet a posztidőzítő (beállíthatjuk, hogy mikor szeretnénk, hogy megjelenjen az oldalunkon) is, aminek nagy hasznát lehet venni a hétvégi aktivitáshoz. Persze a monitorozás ebben az esetben sem elhagyható tevékenység!

Összességében, előbb-utóbb sajnos meg kell hajolnunk a rendszer előtt, és használnunk kell a Facebook által kínált hirdetési lehetőségeket. Árban egy kisebb összegről van szó, tehát úgy gondolom, hogy az online platformokhoz képest a Facebook még mindig egy viszonylag korrekt hirdetési árban mozog.

Írta: Novák Rebeka

Források:

www.allfacebook.com

www.facebook.com/help

http://facebooktippek.hu/2012/10/16/7-tipp-edge-rank-noveles/

A bejegyzés trackback címe:

https://socialnetworks.blog.hu/api/trackback/id/tr724856007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása