Interjú Sebestyén Eszterrel 

 

Legutóbb azt mondtad, hogy a felhasználók (intézmények, közéleti személyiségek) nem úgy kezelik a közösségi médiát, mint új médiafelületet. Mit látsz még, amin változtatni kellene?

Azt tapasztalom, hogy már mindenki eljutott odáig, hogy hiba, ha nincsenek jelen a közösségi média felületeken, annak viszont a kommunikációs szabályszerűségeit nem tartják be. Azt, hogy hogyan kell kezelni, milyen módszerekkel, hogyan kell kommunikálni, még nem sajátították el. A közösségi média a megszokott kommunikációs szabályszerűségeket rúgja fel. Legnagyobb különbségnek az időzítést tartom. Nem is olyan rég, megvoltak az időzítés szabályszerűségei, pl., hogy mikor kell sajtótájékoztatót tartani ahhoz, bekerülj a déli vagy a fél hetes híradásokba, ráadásul ez egy szűk elit kiváltsága volt. Ma bármikor és bárki tematizálhat pl. a Facebookon keresztül. Ha egy magas reputációval rendelkező egyén három órakkor kirakja a személyes profiljára, hogy vád alá helyezték, akkor akár 20 perc múlva már bent lehet az online médiában.

 

Ez azt jelenti, hogy más szemléletmódot igényel?

 

Teljesen más hozzáálást és stratégiát igényel. Nagyobb hangsúly helyeződik például a proaktivitásra, ezt azt is jelenti, hogy folyamatosan figyelni kell az SM profilodat, ha hirdetőként vagy jelen, de ez nem azt jelenti, hogy jópofaságokkal kell megtöltened a tartalmat, pl. semmi képpen nem tartom jó példának az indián neves poént. Ez konkrétan egy cég reklámja volt, szinte senki nem tudja, mi az eredete, de mém lett belőle, ezért mindenki és mindenre használja.   

 

Szerinted miért alakult ez így ki?

 

Még mindig lenézik (nem a helyén kezelik – a szerk.) a közösségi médiát, egy olyan funkciót társítanak hozzá, ami nincs. A közösségi média nem médiaeszköz, hanem média. Ettől eltérően még mindig egy mellékes médiumnak használják. Miközben kifizetik a hirdetési és reklámköltségeket, addig csak másod-harmadlagosan – mert muszáj – vannak jelen az SM felületeken is.

 

Mi az elsődleges szabály?

 

Általánosan azt lehet mondani, hogy proaktív helyzetbe kényszeríti a profil tulajdonosát, aki lehet közéleti személyiség, alapítvány, cég stb. A  proaktivitás azt jelenti, ha valaki a Facebookot hirdetési felületnek (profilon keresztül) használja, az 24 órás jelenlétet igényel, az például nem jelenlét, hogy egy nap egyszer ránézel az oldaladra.

 

 

 - Myrtis Creative / deutsch a. -  

 

A bejegyzés trackback címe:

https://socialnetworks.blog.hu/api/trackback/id/tr764295870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adam hyl 2012.03.16. 20:44:04

kíváncsian vártam a folytatást, mert azt hittem, azzal lesz folytatva, hogyan alakítja a viselkedést. az előző rész tartalmának a leghasznosabb része ez volt. ezzel együtt, ez is sokatmondó, csak nekem kevésbé vág témába.

Tarika86 2012.03.26. 10:30:04

MILYEN IGAZ: "Még mindig lenézik a közösségi médiát, egy olyan funkciót társítanak hozzá, ami nincs.Nem médiaeszköz, hanem média."

Norcsiling 2012.03.26. 14:03:50

A média már nem egy szűk elit kiváltsága!!!jessz,jessz,jessz! : )

Chris85 2012.03.27. 10:33:47

Minden mondattal egyetértek!Amit Tarika86 kiemelt az pedig abszolút jogos!
süti beállítások módosítása