Ha ismersz legalább 5 embert, nagy a valószínűsége annak is, hogy ismerőseid között valaki közösségi média szakértőnek vallja magát. Ahhoz, hogy az ilyen jellegű állítások valóságtartalmát ellenőrizni tudd, használd az általunk összeállított gyors kvízt. Tedd fel a kérdéseket, és a válasznak megfelelően cselekedj:

1. Van blogod?
 Ha a válasz „nem”, az teljesen rendben van. Kérdezz vissza, hogy „Á, szóval akkor inkább a facebook-odra posztolod a véleményedet”? Ha értetlenül néznek rád, fejezd be a beszélgetést. Nincs értelme tovább vesztegetni az idődet.
 Ha a szakértő válasza az, hogy igen, kérd el a címet és nézd meg. Minden igazi közösségi média szakértő jelen van valamilyen módon a diskurzusban.

2. Mikor indultál a közösségi médiában?
 „6 hónapja”. Igen. Rendben. Viszlát.
 „Több, mint 1 éve”. Nem rossz. Megér egy misét.
 „1992-ben”. Khm. Hmmm. Jobban tennék, ha csiszolnák tovább az iwiw-et...

 3. Mi az a közösségi média?
 „Blogolás, facebook, ilyesmi”. Kéredzkedj ki mosdóba, és ne térj vissza többet!
 „Mindenféle párbeszéd, mely emberek és emberek vagy emberek és vállalatok között jelenik meg az online térben”. Nem rossz.
 „A legújabb fajta tömegmédia egy trendi elnevezése”. Teljesen elfogadható.

4. Mi az a közösségi média kampány?
 „Szavazunk valaminek a nyitóoldalán egy proxy szerver és 35 másik számítógép segítségével”. Ejtsd a témát, és próbálj minél hamarabb biztonságos távolságba kerülni. Bármit is tervezel, ne alkalmazd őket! Noha ez létező taktika, ettől még nem lesz kampány. Sőt, még hosszú távú eredményeket sem lehet vele elérni.
 „Fejleszteni egy kiváló üzenetet, és eljuttatni emberekhez úgy, hogy ők is kedvüket lelik benne”. Ez az. Rendben, nyugodtan vedd fel őket!
 "Van ez a kiváló szoftverem, ami egy, az oldaladra mutató linket helyez el 21 000 fórumon és 10 000 blogon…” Az ilyen arcokra  csukd rá az ajtót nyugodtan, és ne mutatkozz a társaságukban nyilvánosan!

5. Hogyan méred ügyfeleidnél a közösségi média jelenlétet?
 „Mi van”? Remélhetőleg a következő lépésed nyilvánvaló.
 „Google Alerts”. Nem rossz, de várd ki, hogy kiegészítik-e Twitter kereséssel, Facebook figyeléssel, stb.
 „Egy harmadik személy által fejlesztett eszközt használok”. Jó, de azért győződj meg róla, hogy kulcsszavak elhelyezésénél és email-ek kiküldésénél több történik. Egy emberi lénynek mindenképpen figyelnie kell, hogy az eszköz miket riportol, különben az egész teljesen felesleges.

6. Hogyan méred a kampány megtérülést?
 „Jajj, hagyjál már!” Necces, főleg, ha a szakértő közben összevonja a szemöldökét. Már nagyon unja ezt a kérdést, ami azt jelenti, hogy már feltették neki ezt a kérdést párszor, de nem találtak jó választ.
 „Ez elég bonyolult, de itt van egy átfogó összefoglalója annak, hogy…” Tökéletes!!!
 „Mérem a twitter klikkeléseket”. Nem nyert, sajnáljuk.

7. Hogyan építesz közösséget?
 „Twitteren 20 000 személyt automatikusan követek”. Ha megkérhetlek erre, rúgd seggbe helyettünk is! Ha nem, udvarias szabadkozások közepette hagyd el a terepet!
 „Twitteren érdekes és fontos embereket követek, az izgalmas bejegyzéseket kommentelem, és megpróbálok befolyni a beszélgetésekbe”. Fuss hazáig, ez nem a te embered!
 „Először a kampányt kell kitalálnunk”. Jó válasz. Adj neki egy fiktív kampányt, hogy meggyőződj, de jó nyomon jártok.

8. Garanciát tudsz adni?
 „Igen, szerzek neked 1 000 linket és 20 000 kattintást”. Lásd a 7-es kérdés első  reakcióját.
 „Igen, arra, hogy kőkeményen szétdolgozom magam”. Majdnem jó, de minket az eredmény érdekel, nem az erőfeszítés.
 „Nem, mivel mi embereknek hirdetünk, és nehéz megmondani, kedvelni fogják-e vagy sem. Nem is beszélve a külső tényezőktől, amik a magatartásukat befolyásolják. Viszont vállalom, hogy a célcsoportból 5000 emberhez el fog jutni az üzenet 2 héten belül mérhető, dokumentált módon”.Bingó.

9. Te hogyan tanultad meg mindezt?
 „Ja, elolvastam ezt a jó kis könyvet, amit az Amazonon vettem”. Vááá! Amint a könyv nyomtatásba került, már akkor elavult volt. Inkább hagyjuk.
 „Folyamatosan tanulok”. Majdnem jó a válasz.
 „Rengeteg blogot olvasok, magam is írok egyet és megpróbálom a lehető legtöbb eszközt használni”. Szintén jó válasz.

10. Hogyan befolyásolja a közösségi média a megtérülést?
 „Nem befolyásolja”. Csapd tarkón, hátha attól megjön az esze!
 „Kapcsolatot épít”. Ez csak a fele a válasznak.
 „Relációkat alakít ki, ami később üzleti kapcsolatokba fordulhat”. Alkalmazd őket azonnal!

10+1. Bónusz kérdés: Milyen gyakran írsz?
 „Utálok írni”. Khm.
 „Próbálok, de sajnos nincs rá túl sok időm”. Khm khm.
 „Többször is egy héten”. Csinglingling. Megvan a győztes!

Szóval így működik az instant közösségi média szakértő értékelő. Mindenesetre nyomtass egyet belőle, ha szó szerinti válaszokat kapsz, érdemes újragondolni…


   - Myrtis Creative -  

A bejegyzés trackback címe:

https://socialnetworks.blog.hu/api/trackback/id/tr803107674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása