Winter is coming!

2013.03.14. 11:59

A Game of Thrones az egyik legnépszerűbb HBO sorozattá nőtte ki magát, kiemelkedő nézettségét (8-10 millió az átlag epizódonként) pedig nem csak izgalmas történetének, gyönyörű helyszíneinek és kitűnő színészeinek köszönheti, hanem nagyszerű online jelenlétének is. Ahogy a legújabb James Bond filmnél is, itt is nagyon fontos szerepet játszik, hogy megadjuk a lehetőséget online is a rajongásra. A harmadik évad premierjének (március 31.) közeledtével pedig mindenki egyre érdeklődőbb és információra éhes – a legjobb, hogy a sorozat marketingesei minden ki nem mondott vágyunkat teljesítik a közösségi médiában.

A Facebook oldalán több mint 5 millió rajongó követi folyamatosan az eseményeket, és majdnem 300 ezren beszélnek róla, ami azt jelenti, hogy nagy aktivitást tudnak folyamatosan fenntartani az oldal üzemeltetői.

Hogy mivel érik ezt el? Természetesen könnyebb megfogni egy évadról évadra lelkesen követő rajongótábort, mint egy márkát megszerettetni a felhasználókkal, de ettől függetlenül is nagyon sikeres és kreatív, integrált kampánynak lehetünk szemtanúi.

ksdjc.jpgForrás: facebook.com/GameOfThrones

A teaserek, a bemutatók, a honlap is mind-mind arra készültek, hogy felidézzük az előző évadok eseményeit, ráhangolódjunk a következő évadra. Nagyszerű stratégia, hiszen az új évad nem kezd egy másik történetbe, hanem csak folytatja azt.

Milyen lehetőségeink vannak a ráhangolódásra? Nézhetünk videókat, ahol a színészek beszélnek karaktereikről, illetve a sorozat készítői is megszólalnak – így velük együtt idézhetjük fel a történéseket. Régen mondtam ilyent, de a honlapot is érdemes meglátogatni, mert amit ott műveltek a design-nal és a felépítéssel, az egyszerűen zseniális. Nem kicsit visszaadta a hitem web 1-es fejlesztésekben – nem szabad még eltemetni a honlapok erejét!

A Twitter fiókját is elkezdtük követni, remek bejegyzéseket látunk a szereplőktől és a rajongóktól egyaránt. Ahogy rákerestem a Twitteren a „Game of thrones” kifejezésre, rengeteg bejegyzést dobott ki a kereső. Csak az utóbbi egy órában körülbelül ötvenen használták ezt a kifejezést a Twitteren, ez pedig igen nagy média buzz-t generál idővel.

A Google Trends táblázatai jól mutatják, hogy az új szezon közeledésével rengetegen kerestek rá a „game of thrones” kifejezésre, és az HBO-ra – ez egyértelműen a sikeres közösségi média kampánynak is köszönhető.

jxdhfn.pngsdfh.png Google Trends Letöltés: 2013.03.14.

Ezek után már csak várni kell a harmadik évadra, és figyelni, hogy vajon a sorozat alatt is lesz-e ennyi energia a kreatív csapatban, hogy ezen a magas minőségi szinten tartsák a sorozat közösségi média megjelenéseit.

Írta:

Novák Rebeka

Források:

http://www.facebook.com/GameOfThrones?fref=ts

https://twitter.com/gameofthrones

http://www.google.com/trends/explore?hl=hu#q=game%20of%20thrones&cmpt=q

 

A bejegyzés trackback címe:

https://socialnetworks.blog.hu/api/trackback/id/tr765134358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása