Előző posztunkban összesítettük a Facebook legfontosabb számait, most itt az idő, hogy számot vessük az előző év alakulásával, és így az idei év várható trendjeivel is. Habár Alan Kaynek igaza van, „A legjobb módja a jövő megjósolásának, ha feltalálod."; mindenesetre, akik mégis a piackövető szerepet választják, azoknak fontos figyelemmel követni a kialakulóban lévő irányzatokat.

A közösségi marketing során nyolc fontos előrejelzést kell megemlítenünk, amik biztos, hogy nagy szerepet fognak játszani az idei évben, és érdemes ügyelnünk rá marketing stratégiánk során.


social-media-crystal-ball-300.jpg

1. A közösségi média továbbra is nagy befolyással lesz a marketing területére. Ebben az évben már minden ágazatot meghódított, legyen szó B2Bről, B2Cről, vagy éppen non-profit szervezetekről. A releváns platformokon lévő jelenlét lehetőséget nyújt elérni idejük nagy részét a digitális világban töltő felhasználókat, és ez által a távolságot áthidalva közösséget építhetünk ki vállalkozásunk, márkánk köré. A jövő az integrált marketing kampányokban van: marketing stratégiánknak kell meghatároznia és összekötnie az online és az offline jelenlétünket.

2. A tartalommenedzsmentnek alapvetően alkalmazkodnia kell a marketing stratégiához, hiszen ez a fő kommunikációs csatorna a vállalat és közönsége között. Amennyiben tartalmunk megbízható, úgy nevünk, márkánk is ezt a kellemes asszociációt fogja hordozni. Hogy mire a legfogékonyabb a közönségünk, azt monitorozás alapján kell eldöntenünk – ellenőrizzük folyamatosan a különböző tartalmaink sikerét, és ezek alapján alakítsuk koncepciónkat.

3. Az okostelefonok elterjedése elől nem dughatjuk homokba a fejünket többé. Mobiltelefonra kell igazítani a honlapjainkat, ott futó alkalmazásokat kell készítenünk. Egy egészen új világ nyílt meg a felhasználók előtt: már nem PC-n, vagy laptopon követik az információkat, keresnek termékeket, helyettük átvette a vezetést a tablet és az okostelefon.

4. A keresés az interneten még mindig a fő navigációs forrás. A kereső optimalizálásra a tartalommenedzsmentünknél is oda kell figyelnünk, hogy támogassa az előre meghatározott kulcsszavainkat. Ez persze a minimum, amit megtehetünk – egy integrált kampány esetén erre sokkal több lehetőségünk van, de akár a reklámozás is segíthet.

5. Habár az e-mail sok esetben lehet jó elérési csatorna, az előző évben tapasztalatok alapján azt mondhatjuk, hogy a különböző szűrési lehetőségek beállításával az ilyen reklámüzenetek nem sok felhasználót érnek el. Mindenesetre egy igényes tartalommal ellátott hírlevélre való feliratkozás lehetőségét érdemes meghagyni, hogy akiket érdeklődnek hetente ajánlatainkról, szolgáltatásainkról, termékeinkről, azok semmiképpen ne maradjanak le az újdonságokról. Erőltetni a hírleveleket azonban semmi esetre sem javallott – inkább spamnek tekinthetik a felhasználók, mint figyelmességnek.

6. Mint az előző pontban már említettük, a monitorozás nagyon fontos – kíváncsinak kell lennünk tartalmunk, ötleteink által kiváltott reakciókra, és tanulnunk kell belőlük. Mérnünk kell az elérhető eszközökkel (Insights, Analytics) kampányaink sikerességét, és alakítanunk kell a jobb eredmény érdekében akár a kampány futása alatt is. A közösségi média interakciókra épül – használjuk ki ennek a párbeszédnek az előnyeit!

7. Válságkezelés – rövid időn belül tudnunk kell kezelni a felmerülő problémákat, mivel a közösségi média terepe igencsak változékony – egy pillanat alatt képes egy troll csapat romokba döngölni egy félév munkáját is.

8. A közösségi média vizuális szerepe nagyobb, mint bármikor– a Pinterest, az Instagram élre törése is csak ezt jelzi. Figyelnünk kell folyamatosan a vizuális tartalmaink egységességére, megfelelő imázst kell kialakítanunk felületeinkre.

Természetesen a kreativitás az, ami igazán meg tudja határozni egy kampány sikerességét: az előző évek tapasztalatai alapján a legjobb az, ha tudunk valami újat, meghökkentőt, vicceset mutatni közönségünknek, illetve ki tudjuk használni az alkalom adta lehetőségeket.

Írta: Novák Rebeka

Források:

http://heidicohen.com/7-marketing-predictions-for-2013/

http://hubze.com/2013/01/happy-new-year-now-what/

 

A bejegyzés trackback címe:

https://socialnetworks.blog.hu/api/trackback/id/tr44997937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása