Mindig nehéz fába vágja a fejszéjét az, aki egy egész évre visszamenőleg akarja kiosztani a legjobbnak járó díjakat; nagy felelősség kiemelni és kihagyni bármit is, ami meghatározó volt. Mindenesetre mi megpróbáltuk, szemezgessetek velünk a csemegékből!

Az Olimpiát semmiképp nem hagyhatjuk ki a felsorolásból, hiszen ez volt az első „közösségi médiás” Olimpia, amit 55 millióan követtek online. Ahogy előző bejegyzésünkben említettük, itthon a Telecom alakított ki egy nagyszerű kampányt a rajongók által küldött üzenetekkel, szívdobbanásokkal. Kicsit nagyobb vizekre evezve, az Olimpia fő szponzora, a P&G, elindította a „Thank you mom” kampányát; itt 21 kisfilmet láthattunk, ahol az olimpikonok köszönetet mondanak édesanyjuknak a támogatásért – ezeket a videókat 25 millióan nézték meg világszerte.

olympians.jpg

Forrás: Mashable.com

Nagy SM buzz kerekedett az amerikai választások kapcsán is; a kép párt először használta ilyen tudatosan az online felületek adta lehetőségeket. A republikánusok 14 743 tweetet kaptak percenként, több mint 2,5 millió pluszos megtekintése volt a YouTube videóiknak, és a felhasználók 300 000 órát néztek otthonaikban 3 nap alatt a párt ártal streamelt videókból. Az elképesztő eredményeket a demokraták a következő héten már túl is szárnyalták: Michelle Obama nyitó beszédére 1,3 millió komment érkezett Facebook-on és Twitteren; ez kb. két és félszer több interakció volt, mint amennyi a nyitó estén a republikánusoknál volt.

Az Amnesty International mindent bevetett annak érdekében, hogy több aláírást gyűjtsenek a társadalmi igazságtalanságok megszüntetése érdekében: a Shazam dalfelismerő program segítségével több millió embert értek el: ha egy dalt nem talált meg a felismerő, akkor az Amnesty International egyik videójával találhattuk szembe magunkat:

A Peugot a Magyarországon még nem annyira elterjedt, de igen csak élre törő Pinterest-et használta kreatívan: egy puzzle-t kellett kirakni az érdeklődőknek úgy, hogy egy kis rész volt csak megadva a nagyobb képből. A kihívás a hiányzó darabok megtalálása volt a honlapon, vagy a márka Facebook oldalán.

board.jpg

Forrás: Pinterest

Az utolsó kampány, amit választottunk, az a Cadbury UK Google+ oldalának kezelése volt. Nagyszerűen alkalmazták a vizualitás eszközét, Instagram fotóikkal elkápráztatták 2,7 milliós rajongói rétegüket. A képekhez kérdések is tartoztak – amennyiben tudták a választ, akkor +1-niük kellett a bejegyzést.

choco-cake.jpg

Forrás: Cadbury UK Google+

Ezekből is láthatjuk, hogy az igazán sikeres kampányok a kreativitáson és egy kicsit a bátorságon múlnak; nem szabad azt az elképzelést támogatnunk, hogy járt utat járatlanéra cserélni hiba. A rajongók és a közösség, amit felépítettünk, várja az újdonságokat és az innovatív megoldásokat – így alakíthatunk ki elköteleződést vállaltunk, márkánk iránt.

Írta: Novák Rebeka

Forrás:

http://www.leadformix.com/top-social-media-campaigns-of-2012.html

https://www.youtube.com/watch?v=K5N9R5yq0WU

http://vimeo.com/52248783

A bejegyzés trackback címe:

https://socialnetworks.blog.hu/api/trackback/id/tr914985138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása