Kissé megkésve, 6 órára értem oda az iSkola padjaiba, gondolván, hogy a Kreatív 2012-es SMBP (Social Media Best Practice) díjátadója után tanulok is valamit a legjobbnak ítélt kampányokból, előadásokból.

Természetesen az érkezésem időben volt a kezdéshez képest, hiszen egy rendezvénynél egy kis csúszással mindenképp lehet számolni. Nem is volt baj, hiszen így legalább egyből belevethettük magunkat a közepébe.

Maga a hely zseniális választás volt, elég tér volt beszélgetni, üldögélni, bár az előadóknak meglehetősen mostoha fénykörülmények között kellett jól szerepelniük, de ezen az apróságon kívül tényleg minden megadatott egy szuper workshophoz.

A nyertes kampányok mindegyike megérdemelte az elismerést, sok különböző megoldásnak lehettünk tanúi a közösségi média legtöbb platformján. Nézzük át együtt, hogy milyen kampányokról is beszélünk!

A márkaoldalak és kampányok kategóriájában a kortárs Ludwig Múzeum „Múzeum a színfalak mögött” kampányával nyerte meg az első helyet. Meg kell hagyni, a kampány összetettségének ellenére a múzeum egyik munkatársa – aki ráadásul egyedül tartja kézben az egész projektet –, zseniálisan oldotta meg a kultúra elhelyezését a közösségi média szinte összes platformján.

smbp1.jpg

 

Különdíjat nyert a Norbi Update oldala, mely sokunkban kettős érzelmeket vált ki, tekintve akár a terméket, akár a márka arcát, Norbit. A worshopon tartott előadáson megtudhattuk, ez egy tudatosan felépített kép, hiszen a felhasználók megosztottsága is interaktivitást generál, így pedig a különböző vélemények, és ellenvélemények segítségével azt érik el, hogy beszélnek a termékről, a családról, a márkáról. Azt is fontos megemlíteni, hogy az Update oldal mellett Schoberték privát élete egyáltalán nem különül el a kampánytól, mi több, az egészséges életmód fontosságán kívül, Réka és Norbi magánéletük legapróbb rezdüléseit is megosztják, ami viszont a rajongókkal való közvetlenebb kapcsolat kialakítását teszi lehetővé.

A márkázott blogok kategóriában Mariann és Misi T-Home-os facebook oldala nyert el az el helyet.. A kampányt a Kirowsky Isobar készítette, és itt meg kell jegyeznem: az összes prezentáció közül ez tetszett a legjobban, mert az előadó azon túl, hogy magával ragadóan lelkes és felkészült volt, rendkívül jó előadói képességgel van megáldva.

smbp2.jpg

A válságkommunikációt a Nescafé és a trollok harca nyerte, ami egyáltalán nem volt meglepő, hiszen jó ideig nem létezett olyan közösségi médiával foglalkozó felület, amely ne foglalkozott volna a témával. Minden esetre számomra a válságkezelés számbeli eredményei kevésbé voltak olyan lenyűgözőek, mint amekkora hangsúlyt kaptak a prezentációban, de ez természetesen a kampány vezetői számára jobban értékelhető.

„Szurkolj szívből” kampányuknak köszönhetően a DDB Budapest nyerte el a legjobb közösség alapú integrált kampánynak járó díjat. Úgy kötötték össze az online-t és az offline-t, hogy egy szív alakú „kütyü”segítségével szívdobbanást küldhettek az olimpikonok rajongói, jelezve ezzel a sportolóknak, hogy valaki itthon gondol rájuk, és velük van lélekben.

smbp3.jpg

Összességében nem sok új hangzott el a közösségi médiáról azoknak, akik folyamatosan figyelemmel követik a Magyarországon futó kampányokat. Mindenesetre örülök neki, hogy egy újabb rendezvény kezd formát ölteni, hiszen a fejlődésre éhes szakmának ezek adnak igazán teret. Ha lehetne, én küldenék egy szívdobbanást a szervezőknek, „csak így tovább” üzenettel!

 Írta: Rebeka

A bejegyzés trackback címe:

https://socialnetworks.blog.hu/api/trackback/id/tr174970056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása