Álláskeresés Facebook-on? Igen!
2012.10.25. 10:37
A Jobvite 2012-es kutatása (2108 felnőttet kérdeztek meg a munkapiacon) szerint Amerikában a munkanélküliek, vagy éppen az új munkát keresők 52%-a használja a Facebook-ot egy jobb állás reményében. Ez viszonylag magas arány, főleg, ha megnézzük a többi közösségi oldalt is: a LinkedIn-t, ami kifejezetten egy üzleti közösségi lap, melynek célja az üzleti kapcsolatok létesítése, csak a megkérdezettek 38%-a használta munkakeresésre. A Twitter érte el a dobogó harmadik fokát, itt a felhasználók 32%-a használta segítségként.
Természetesen nem mindegy, hogy az álláskeresők milyen arányban jártak sikerrel a következő oldalakon; a Facebook 15%-ukat, a Twitter (itt megelőzve a LinkedIn-t) 8%-ukat, míg a LinkedIn csak 6%-ukat segítette álláshoz. Úgy tűnik tehát, még mindig a személyes kapcsolatok állnak ez ügyben az élen: a megkérdezettek 41%-a családon, vagy barátokon keresztül jutott álláshoz.
A nemek aránya is érdekes: míg ha csak a nemek eloszlást nézzük a Facebook-on az összes felhasználó közül, akkor a nők 54,2%-kal vezetnek; de ha az álláskeresőket vesszük figyelembe, ott a nők már csak 40%-ban használják a Facebook-ot.
Forrás: Socialtimes.hu
Mindenesetre, a business világ és minden ehhez kapcsolódó ág is (így legyen szó álláskeresésről, álláshirdetésről, tőzsdéről, vagy akár magáról a munkavégzésről) egyre jobban beolvad a digitalizált világba, így a hétköznapi embernek is egyre jobban oda kell figyelnie arra, hogy milyen is a profilja közösségi portálokon. Hiszen manapság, ha egy ember igazán a másik körme alá akar nézni (legyen itt szó egy HR-esről), akkor bizony csak kattint kettőt, és máris többet tud a pályázó profil adataiból, mint ami az önéletrajzából kiderült.
Ezzel nagyon veszélyes vizekre eveztünk, hiszen a tegnapi buli képei nem biztos, hogy jó színben tüntetnek fel minket potenciális munkáltatónk szemében. Ezért is szól következő blogposztunk a profilok „profivá tételéről”, hogy tudjuk, mit hova, hogyan és kivel helyes megosztani az online életünkből. :)
Írta: Novák Rebeka
Forrás: Jobvite 2012-es kutatása
Szerző: Myrtis Creative Social Blogger
Szólj hozzá!
Címkék: kutatás facebook elemzés linkedin álláskeresés twitter közösségi média social media
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek