Versenytársak a Facebook-on… avagy mérni, vagy nem mérni?
2012.10.15. 09:52
Minden vállalat kíváncsi arra, hogy hogyan érhetne el jobb eredményeket a közösségi médiában való jelenlétével; melyek azok az aktivitások, amik a legtöbb felhasználót elérik és elkötelezetté teszik egy márka/vállalat iránt.
Azoknál az oldalaknál, ahol adminisztrátorként kezeljük a felületetet, ott van a folyamatosan fejlődő Facebook Insights, de ha ennél is mélyrehatóbb és használhatóbb statisztikára vágyunk, arra a 2011-ben megjelent EdgeRank Checker a legalkalmasabb, mely már összehasonlításokra is képes. Az „Industry report” képes összehasonlítani a saját oldalunkat az iparág átlagaival, ezzel is könnyítve oldalunk optimalizálását; a „Post grading” jellemzi posztjaink sikerességét, valamint a „How can I get advantage” statisztikáival megalkothatjuk az oldalon legjobb alkalmazandó koncepciót (mikor kedvelik a legtöbben az oldalunkon elhelyezett posztokat, ezek milyen posztok, stb.) Mindezekkel a lehetőségekkel könnyebben tudjuk eredményesebbé tenni oldalunkat, és elkötelezettebbé tudjuk tenni a felhasználóinkat.
Ahogy a közösségi média egyre fontosabb szerepet játszik életünkben, úgy ezeknek az eszközöknek is érdekében áll minél nagyobb technikai fejlődést mutatni a lehető legrövidebb idő alatt. Ezért is nem csodálkoztunk, amikor idén szeptemberben megjelent az EdgeRank legújabb fejlesztése, amit a PostAcumen névre kereszteltek. Ez az új eszköz (a meglévő EdgeRank checker szolgáltatások mellett) már össze tudja hasonlítani saját vállalkozásunk eredményeit az iparágunkban piacvezető vállalatokéval, kvázi a legerőteljesebb versenytársainkkal. Ezekből a generált statisztikákból láthatjuk, hogyan vezényelik le sikeresebbnél sikeresebb közösségi média kampányaikat a nagyobb vállalatok, hogyan kommunikálnak, milyen stratégiát követnek, milyen fotókkal dolgoznak, milyen üzenetet közvetítenek – és természetesen, ami számunkra a legfontosabb: ezeket az adatokat elemezve saját Facebook oldalunkat a lehető legjobb irányba tudjuk terelni.
Összességében az új eszköz betekintést nyújt számunkra olyan adatbázisokba, melyeket eredetileg az adott oldal adminisztrátorai láthatnának csak. Az alkalmazás 20$-ba kerül havonta, ez természetesen egy ilyen szintű elemzésért egyáltalán nem sok (bár az összehasonlítandó oldalakért is külön kell fizetni, hogy bekerüljenek a „Pod - a group of pages that you paid for” kategóriába). Ráadásul az egész folyamat gyors, amint kiválasztjuk a szegmenseket, melyeket elemeztetni szeretnénk, a statisztikák 24 órán belül elkészülnek és a rendelkezésünkre állnak.
A kérdőjel viszont ott lebeg az eszköz igazi hasznossága körül, hiszen egy-egy iparágon belül a vállalatok más-más marketing kampánnyal próbálják meggyőzni az általuk választott célközönséget; és így nem feltétlenül alkalmazhatjuk ugyanazt a Facebook stratégiát, ami náluk sikeresnek bizonyult.
Írta: Novák Rebeka
Forrás:
http://edgerankchecker.com/ - hivatalos oldal
http://postacumen.com/ - hivatalos oldal
Szerző: Myrtis Creative Social Blogger
Szólj hozzá!
Címkék: statisztika facebook elemzés versenytárs közösségi média social media közösségi média mérés
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek