Minden vállalat kíváncsi arra, hogy hogyan érhetne el jobb eredményeket a közösségi médiában való jelenlétével; melyek azok az aktivitások, amik a legtöbb felhasználót elérik és elkötelezetté teszik egy márka/vállalat iránt.

 

Azoknál az oldalaknál, ahol adminisztrátorként kezeljük a felületetet, ott van a folyamatosan fejlődő Facebook Insights, de ha ennél is mélyrehatóbb és használhatóbb statisztikára vágyunk, arra a 2011-ben megjelent EdgeRank Checker a legalkalmasabb, mely már összehasonlításokra is képes. Az „Industry report” képes összehasonlítani a saját oldalunkat az iparág átlagaival, ezzel is könnyítve oldalunk optimalizálását; a „Post grading” jellemzi posztjaink sikerességét, valamint a „How can I get advantage” statisztikáival megalkothatjuk az oldalon legjobb alkalmazandó koncepciót (mikor kedvelik a legtöbben az oldalunkon elhelyezett posztokat, ezek milyen posztok, stb.) Mindezekkel a lehetőségekkel könnyebben tudjuk eredményesebbé tenni oldalunkat, és elkötelezettebbé tudjuk tenni a felhasználóinkat.

mérés_2.JPG

Ahogy a közösségi média egyre fontosabb szerepet játszik életünkben, úgy ezeknek az eszközöknek is érdekében áll minél nagyobb technikai fejlődést mutatni a lehető legrövidebb idő alatt. Ezért is nem csodálkoztunk, amikor idén szeptemberben megjelent az EdgeRank legújabb fejlesztése, amit a PostAcumen névre kereszteltek. Ez az új eszköz (a meglévő EdgeRank checker szolgáltatások mellett) már össze tudja hasonlítani saját vállalkozásunk eredményeit az iparágunkban piacvezető vállalatokéval, kvázi a legerőteljesebb versenytársainkkal. Ezekből a generált statisztikákból láthatjuk, hogyan vezényelik le sikeresebbnél sikeresebb közösségi média kampányaikat a nagyobb vállalatok, hogyan kommunikálnak, milyen stratégiát követnek, milyen fotókkal dolgoznak, milyen üzenetet közvetítenek – és természetesen, ami számunkra a legfontosabb: ezeket az adatokat elemezve saját Facebook oldalunkat a lehető legjobb irányba tudjuk terelni.

postacumen_2.JPG

Összességében az új eszköz betekintést nyújt számunkra olyan adatbázisokba, melyeket eredetileg az adott oldal adminisztrátorai láthatnának csak. Az alkalmazás 20$-ba kerül havonta, ez természetesen egy ilyen szintű elemzésért egyáltalán nem sok (bár az összehasonlítandó oldalakért is külön kell fizetni, hogy bekerüljenek a „Pod - a group of pages that you paid for” kategóriába). Ráadásul az egész folyamat gyors, amint kiválasztjuk a szegmenseket, melyeket elemeztetni szeretnénk, a statisztikák 24 órán belül elkészülnek és a rendelkezésünkre állnak.

A kérdőjel viszont ott lebeg az eszköz igazi hasznossága körül, hiszen egy-egy iparágon belül a vállalatok más-más marketing kampánnyal próbálják meggyőzni az általuk választott célközönséget; és így nem feltétlenül alkalmazhatjuk ugyanazt a Facebook stratégiát, ami náluk sikeresnek bizonyult. 

Írta: Novák Rebeka

Forrás:

http://edgerankchecker.com/ - hivatalos oldal

http://postacumen.com/ - hivatalos oldal 

A bejegyzés trackback címe:

https://socialnetworks.blog.hu/api/trackback/id/tr644849164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása