8. Kövesd a szabályokat! Légy úttörő, de ne félj a mások által kitaposott úton sem járni

A közösségi médiának nincsen egyetlen, mindenre kiterjedő örök érvényű kódexe, sem mindenhol biztosan alkalmazható elméleti és gyakorlati útmutatója. Viszont érdemes elolvasni a szociális hálózatok mindenki számára elérhető iránymutatásait. Ezen kívül pedig van egy sor íratlan szabály, melyek szintén segítségünkre lehetnek. Járjunk nyitott szemmel, legyünk kreatívak és merjünk segítséget kérni!

A legnagyobb mestereknek is volt tanítójuk, vagy éppen saját útjukat járva, empirikus módon, kísérletezve taposták ki azt az ösvényt, melyen ma követőik haladnak.

 

9. Létesíts hasznos kapcsolatokat és légy türelmes!

Mielőtt fejest ugranál a social média marketingjébe, fordíts időt arra, hogy elérd azokat a szervezeteket, közösségeket, amelyeknek már tagja a te célközönséged is. Vizsgáld meg, hogy van-e a rajongókon kívül közös pont, össze tudtok-e fogni, tudtok-e együttműködni, ahelyett, hogy ölre mennél a „lájkokért” vagy véres verítékkel megpróbálnád újra feltalálni a spanyolviaszt. Ha időt, energiát és pénzt fektetsz olyan oldalakba, amelyek már erős fogyasztói hűséggel rendelkeznek, akkor akár egy már létező vásárlói kört is elérhetsz.
Különös figyelemmel tekints a sikeres bloggerekre, hiszen ők a web2 igazi véleményvezérei. De figyeld a közösségi szervezeteket és más vállalatokat is, amelyek osztják a véleményedet és hasonló érdekeltséggel bírnak, ám még nem tekinthetőek közvetlen versenytársaknak. Ezeket szem előtt tartva ne feledd, hogy a közösségi médiában való kapcsolatépítés éppúgy időt igényel, mint a hétköznapi életben. Ezért a folytonosság és következetesség jó, ha kellő mértékű türelemmel is társul. Összpontosítsatok a megfelelő kapcsolatokra, hiszen minden más csak meddő szórás. Ne csüggedjetek, ha a hálózatotok lassan növekszik, végtére is, a jó dolgokra érdemes várni. Nemde?! J

 

10. Légy önmagad! – Hitelesség és transzparencia: a közösségi hálózatépítés sarokkövei

Önmagadnak lenni azt jelenti, hogy nem próbálod meg olyannak feltüntetni magad, amilyen valójában nem vagy. Ha van rá mód, az arra alkalmas felületeken használd a saját fényképedet és bátran tüntesd fel a nevedet, hiszen az emberek nem a vállalatokkal kötnek barátságokat és építenek ki velük bizalmat, hanem a vállaltoknál dolgozó emberekkel. Egy személyesebb profil, a mosolygós arcok sokkal ösztönzőbben hathatnak, mint az arctalan vállalatok, és rideg márkák.

Sablonosnak tűnhet, de úgy gondoljuk, hogy továbbra is a hitelesség és a transzparencia az új média paradigmájának alappillérei. Légy igaz, légy nyitott, légy őszinte és ismerd el a hibáidat! Ne félj belőlük okulni, - hiszen csak az nem hibázik, aki nem dolgozik- és merj másoktól tanulni. Mi is ezt tesszük minden nap, hiszen jó pap is holtig tanul. 

Írta: Varga Viktória

A bejegyzés trackback címe:

https://socialnetworks.blog.hu/api/trackback/id/tr194834467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása