11 ok, amiért ne egy 23 éves legyen az SM manager-ed
2012.09.03. 16:19
Következzen a 4. 5. 6. és 7. indok kritikáinkkal együtt…
4. „Nem tudod kontrollálni az alkalmazottad barátait! Még ha egy igazi győztest is alkalmazol, bizonyosodj meg róla, hogy nem fogja helytelen tartalmakkal megtölteni a fb. accountod tartalmát.”
- Szerintem ő sem és nem is akarja. Valószínűleg ezért barátok.
- Mikor látják már be végre a munkaadók, hogy csapatként kell együttműködni, nem pedig alá-fölérendeltségi rendszerben? Nyilvánvalóan fontos a tisztelet, de mindig jól jön egy friss "agy" a cégnél, aki más szemszögből nyer bepillantást. Miért ne lehetne ezt (nem ki-, hanem) felhasználni?
5. „Egyik osztály sem képes helyettesíteni a betanulást. A social media üzletek számára nagyon sok mindent foglal magába: marketing, vevőszolgálat, pr, krízismenedzsment, márkaépítés. Mennyire lehet mély tapasztalata egy fiatal személyiségnek, hogy ezeket a területeket egységként tudja kezelni?”
- A social media-t valóban fel lehet fogni nagyon sok terület „mixeként”. (pr, krízismenedzsment, marketing, ügyfélkapcsolat, stb.) Milyen mélyek lehetnek hát egy fiatal dolgozó tapasztalatai ebben a témában? Azt egyes-egyedül Te döntöd el. Hogyan? Az imént említett „monitoring” rendszerrel, amit próbaidőben bevezetsz, próbaidő után pedig mérsékelsz a bizalmi faktorodnak megfelelő módon.
6. „Talán nem értik a Te üzleted lényegét? Mik lehetnek azok a nüanszok, amit nem tudtál eddig kiküszöbölni a termékeddel/ szolgáltatásoddal kapcsolatban? Mik a tipikus elvárásai a vevőidnek? Mivel tudod a vevőidet jobban magadhoz édesgetni? Egyetlen új alkalmazott sem lesz képes kiküszöbölni ezeket, de egy friss diplomás még annyira sem.”
- Egyetlen egy megoldást látok csak, ami segítene a nüanszok kiküszöbölésében: az együttműködést. Továbbá, hogy a kiemelten fontos szempontokat együtt vitassa meg a munkaadó és a munkavállaló egy megbeszélés keretein belül, hiszen több szem többet lát, különösen ha az egyik szempár még friss és csillog a tettvágytól.
7. „A kommunikáció valóban egy kritikus, ámbár elengedhetetlen feltétele SM-ban való előadásmódnak. Mielőtt frissdiplomás alkalmazottadra ruháznád ezeket a feladatokat, jobb, ha meggyőződsz írási készségeiről. Ugyanakkor: Sokan nem tanulták a „kommunikáció művészetét”. Bizonyosodj meg róla, hogy tud olvasni a sorok között, inkább, mintsem hogy mindent túlságosan szó szerint vegyen.”
Ezzel abszolút mértékben egyet tudok érteni. Mindkét félnek egyszerűbb, ha a kommunikációs képességeket még az elején felmérik. Ha nincs HR-es, kinek a feladata a teszt? Nyilvánvalóan a munkaadóé. Az egyéni kompetenciák viszont pontosan azért egyéniek, mert egyénenként eltérnek, így talán célszerűbb egy sablont követve eljárni, ami alapjait képezheti egy olyan „pontrendszernek”, mely szerint valaki vagy eléri a szükséges szintet, vagy pedig nem. Mindenképpen jobb, ha ez az elején megtörténik.
Folytatás következik…
Írta: Jeszti
Szerző: Myrtis Creative Social Blogger
Szólj hozzá!
Címkék: diploma sm manager social media social media manager sm manager
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek