Hűségessé tesz a közösségi média
2013.07.11. 11:18
A hűség szó fogalmával mindannyian tisztában vagyunk, de az már nem sokunkban tudatosul, hogy a közösségi média elősegíti a fogyasztói elkötelezettség kialakítását. Új módokat mutat, miképpen érhetjük el az embereket, és hogyan kommunikálhatunk velük a lehető legeredményesebb módon. Ez mind szépen hangzik, de felvetődik a kérdés: ugyan, hogyan lenne képes a közösségi média arra, hogy elkötelezetté tegye a vevőket?
Először is ki kell építenünk a kapcsolódás lehetőségét; posztokkal, kérdések feltevésével és azzal, hogy ösztönözzük a fogyasztókat arra, hogy aktívan mondják el véleményüket, tegyék fel kérdéseiket, hiszen minden kapcsolat közül csak az marad életben, amelyik a legerősebb. Amennyiben nincs erős alapokon álló, folyamatos interakcióból kiépülő „meghittség” a vállalatunk és a külvilág között, nem számíthatunk hosszú távú partnerségi viszonyokra (főleg a mai világban, ahol a helyettesítő termékek milliói biztosítják a vérre menő versenyt). Ezen felül mindennek az alapja az a modern elgondolás, hogy ne csak mi várjunk lojalitást az ügyfelektől, hanem mi is legyünk hozzájuk hűségesek!
A másik legnagyobb lehetőség az, hogy kihasználjuk a posztok és kommentek sokaságát; az emberek folyton arról beszélnek, mijük van, mijük nincs, mire vágynak igazán. Mi a legközvetlenebb módja az igények megismerésének, mint pár őszinte megnyilvánulás megtekintése? Azonban figyelni kell arra is, hogy mielőtt az emberek vásárolnának valamit, manapság az internetes oldalakon néznek utána a véleményeknek és kritikáknak. Bánjunk ezekkel ügyesen, a negatív visszajelzéseket is gyorsan reagáljuk le, moderáljuk oldalunkat, így elkerülve azt, hogy a fogyasztóban hosszú távon kellemetlen érzés maradjon. Mindennek az alapja tehát a naprakészség és az odafigyelés; ez már a siker felének számít!
Amennyiben sikerül egy hosszabb távú, jól kiépített kapcsolat lehetőségét megteremtenünk, csak apróbb gesztusokkal kell folyamatos megerősítést és elkötelezettséget kiváltani a fogyasztókból.
A kérdés már csak annyi, hogy mire várunk még? Mint mindenben, természetesen ebben a folyamatban is van egy tanulási időszak, hogyan is működik ez az egész kapcsolattartási mód, ám jó hír, hogy könnyen tanulható és a lépések egyszerűek. Azok a cégek, melyek felismerték ezt a lehetőséget és valóban fektetnek bele energiát, mind sikeresek. Nem csak úgy lehet elérni új ügyfeleket, hogy e-maileket küldünk ki egy pár ezres címlista alapján (a facebook-jukat az emberek jóval többször ellenőrzik, mint az e-maileket). A közösség média segít, hogy a legszélesebb körben felmérjük a piaci lehetőségeket és a lehető legtöbb fogyasztói szegmenst egyszerűen el tudjuk érni (komolyabb költségek nélkül).
Írta:
Csökönyi Regina
Forrás:
http://socialmouths.com/blog/2013/05/22/building-loyalty-through-social-media/
Szerző: Myrtis Creative Social Blogger
2 komment
Címkék: vélemény kommunikáció hűség social media social bistro közösségi méda kapcsolódás lehetősége
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
szallodas · http://forgoajto.blog.hu 2013.07.11. 22:32:25
Myrtis Creative Social Blogger · http://myrtis.hu 2013.07.25. 11:29:42
Nyilvánvalóan nagyon fontos a konverzió - fontos az, hogy valódi eredményt lássunk a nap végén. Ehhez nyújtanak segítséget a közösségi média felületei - mivel minden mozzanatuk mérhető! A kapott adatokból pedig optimalizált kampányokat lehet létrehozni, melyek alapján már az "eladásokban" is számosítható és érezhető lesz a változás.
Utolsó kommentek