Van-e új a nap alatt a Facebook-on?
2013.01.14. 16:34
A Facebook jövőjéért sokan aggódtak az elmúlt időszakban, hiszen a U.S. comCore felmérése szerint az eddigi legfontosabb és legaktívabb felhasználóik, a tinédzserek és a fiatalok (17-24 éves korosztály) az Amerikai Egyesült Államokban kezdtek elpártolni az oldaltól – már nem menő, már nem nagy újdonság a Facebook-on lógni. Így a Facebook-on töltött idő összesen 12%-kal csökkent az Államokban (a fiatalok körében ez összesen 67%-os csökkenést jelentett). Habár ez az augusztusi mélypont csak egy hullámvölgy volt az oldal életében, hiszen novemberben már +10%-kal számoltak az eredeti adatokhoz képest; a lényeges következménye az eseménynek az volt, hogy a Facebook fejlesztői elgondolkoztak azon, hogy mi történik egy tényleges érdeklődés vesztés esetén, és milyen eszközökkel lehet felvenni a harcot az oldal elavulása ellen.
Az újdonság ereje nyilvánvalóan nagy hatással van a közösségi médián felnövő társadalomra; nem véletlen, hogy a Tumblr és Pinterest az utóbbi időben eddig nem látott eredményeket tudott felmutatni felhasználók száma és az oldalon töltött idő terén. Ezek a fellángolások nem befolyásolják nagyban a közösségi médiát addig, amíg valamilyen specifikált szolgáltatással elkötelezetté nem teszik ezek az oldalak a felhasználóikat.
Forrás: webmarketing-com.com
A Facebook, hogy továbbra is úttörő szerepet töltsön be, folyamatosan fejleszti magát; hiszen már közel nem egy egyszerű közösségi média platform: szolgáltatásai folyamatos bővítésével egyre inkább kezd az emberek mindennapjaivá válni. A reklámozási, hirdetési lehetőségek bővítése a cégeket fogta meg elsősorban – hiszen viszonylag alacsony árakért tudnak célközönségükre szűkített hirdetéseket feladni; ezen felül bárkinek tudnak üzenetet küldeni ajánlatukkal – mindössze 1$ értékben. Ha nem csak a fizetett hirdetésekre gondolunk, a Facebook nagyszerű lehetőséget ad egy márkának a közösség kiépítésére is – de erről már előző posztjainkban sokat beszéltünk.
Természetesen a fejlesztések nem merülnek ki a cégeknek, márkáknak nyújtotta lehetőségeknél; a legfontosabb, hogy az őket az oldalra vonzó felhasználó mindent megtaláljon egy helyen –legyen szó alkalmazásokról, email-ről, sms-ről, képekről, információkról. Ezért is alakítja folyamatosan eszközeit más cégek által már befuttatott trendek szerint; egyszerre akar Foursquare és eBay lenni – emellett pedig megmaradni az eredeti Facebook funkciójánál is.
Nehéz fába vágta a fejszéjét, hiszen a legtöbb ember kapcsolattartásra használja az oldalt, arra, hogy megnézze, mi történik az ismerőseivel, megossza élményeit velük. Véleményem szerint erre az élménymegosztásra és a kapcsolattartás tökéletesítésére kell épülnie a további terveknek, hiszen ahogy a Facebook chat már átvette az MSN helyét, nincs távol attól, hogy (akár) mobilalkalmazás formájában a Skype szerepét is átvegye előbb utóbb. Az Instagram megvásárlásával pedig azt érték el, hogy az egyre inkább növekvő oldal most az ő szárnyaik alatt fejlődjön tovább.
Forrás: pinterest.com/medaicache
A jövő az eddigi tendenciák alapján az aktivitások összekötésében van; bárhol járunk az interneten, azt a Facebook követi, ha ezt mi is szeretnénk. Így nem csak fotókkal és bejegyzésekkel tarkíthatjuk profilunkat, illetve megoszthatunk barátainkkal cikkeket, tartalmakat, eseményeket, azok linkjeit, hanem maguk a tartalmak jelennének meg a közösségi média csatornáin. Ez az integrált közösségi média jövőkép nem elképzelhetetlen, de ha bekövetkezik, akkor az internetezési szokások alapvetően fognak megváltozni. Ezt a „bekebelezési” folyamatot azonban csak lassan, kis lépésekben lehet megvalósítani, hiszen ez egy elég hosszú érdekegyeztetési folyamatot is feltételez a különböző internet mogulok között.
Az alábbi videón maga Mark Zuckerberg osztja meg Michael Arrington-nal gondolatait a jövőről a TechCrunch Disrupt SF 2012-es konferencián. Ti mit gondoltok?
Forrás:
http://www.baekdal.com/insights/whats-comes-after-facebook-the-future-of-social-media/
http://www.businessinsider.com/facebook-usage-declining-2012-9
Írta:
Novák Rebeka
Szerző: Myrtis Creative Social Blogger
Szólj hozzá!
Címkék: kommunikáció sm felhasználó social media Facebook Mark Zuckerberg jövp
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek