A karácsony előtti hetekben mindennek az izgatott készülődésről kéne szólnia, hogy minél szebb és jobb hangulatban tölthessük a szeretet ünnepét. Sajnos ez ma már sokszor annyiban nyilvánul meg, hogy ki veszi a drágább, menőbb ajándékot a gyermekének, ki mennyi időt tölt a plázákban, miközben a Last Christmas című szám folyik a rádióból immáron huszadszorra is, illetve, hogy kinek néz ki leginkább úgy a nappalija, mint a Coca-Cola boldogság-reklámjaiban.

Ebből kifolyólag természetesen minden termék, szolgáltatás, vállalat úgy építi ki a nagybetűs Ünnepi Időszak (karácsony, szilveszter) előtti marketing stratégiáját, hogy a legtöbb potenciális vásárlóhoz jusson el kampányuk, és még inkább közelebb érezzék az emberek magukat a vállalathoz, a márkához.

Ehhez mi sem kínál jobb felületet, mint a közösségi média, hiszen néhány alapadat megszerzése után igazán személyre szóló kampányokat tudnak kreálni az applikációkon keresztül a vállalatok. Nézzünk most két példát a jól sikerült karácsonyi kampány megoldásokra.

A Stella Artois egy fantasztikusan kreatív megoldással rukkolt elő: bárkinek üzenhetünk Facebook-on Carole-al, a márka külön bejáratú szőke, kékszemű bombázójával. Önként, és dalolva mindenkinek elviszi üzenetét egy rendkívül igényes videó formájában,  ráadásul a saját címére, ahol is a végén egy pohár Stella-val emeli az ünnep fényét. A Google Street view segítségével tényleg az az érzése támadhat az embernek, hogy hozzá érkezik Alice Eve színésznő, hiszen az alkalmazásba integrált térkép teljesen egyedivé teszi a történetet. Mi kipróbáltuk, tetszett, viszont csak amerikai címekkel működik, valószínűleg kifejezetten arra a piacra szabták. Ettől függetlenül érdemes megtekinteni, és like-olás nélkül (!) is működik!

 

 stella1.bmp

 

 

A Nordstrom kedves tavalyi kampányát fejlesztette tovább az idén is: Twitteren keresztül oszthatod meg a Mikulásnak küldött kívánságlistádat, természetesen csak a Nordstrom-on árult termékek közül. Mindenesetre csak rá kell nyomnod a Santa gombra, és máris a Télapó nevében küldheted kis célzásodat barátaidnak, hogy mit is szeretnél igazán karácsonyra.

 nordstrom.bmp

 

A fenti kampányok jól mutatják, hogy egy kis empátiával (mit is akar a vásárló, mitől lesz több az én márkám a szemében, mint bármelyik másik) és odafigyeléssel értékes dolgokat is létre lehet hozni a közösségi médiában. Kreativitásra fel, még mindig nem késő egy karácsonyi kampányt elindítani!

Írta: Rebeka

Források:

http://www.facebook.com/Nordstrom?sk=app_175623562526273

http://www.geekwire.com/2011/santa-goes-social/

http://www.facebook.com/StellaArtoisUSA?fref=ts

A bejegyzés trackback címe:

https://socialnetworks.blog.hu/api/trackback/id/tr294946806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása