2012. A célcsoport szegmentáció ezer fordulaton pörög; minden fogyasztói réteg megtalálja a kedvére valót. Lényegtelen, hogy a 100 kg fölötti metálrajongó-palotapincsit tartó gyorséttermi női alkalmazottról, vagy a 3 gyerekes nagykátai jegyellenőrről van szó, akinek Vízilovakkal Táncoló az indián neve, és mellékesen csokis palacsintarajongó, szinte biztos, hogy „brandelt” élete van. Hogy miért?

 

Az embereknek sokkal könnyebb egy, vagy több márkát alkalmazni annak érdekében, hogy a sajátját felépítse. Sokkal könnyebb magunkra kapni valamit, aminek már van értéke, mint kitalálni valami eredetit. És? Nem erre való?

myrtis_creative_márka.JPG

Az az igazság, hogy hagyjuk magunkat bekategorizálni. Külső alapján ítélünk, az alapján építjük fel a márkát. Veszünk egy klassz japán autót, és egyszer csak azt vesszük észre, hogy mi is a szupermarket parkolójában pörgetjük a motort. És ez tök jó. Miért? Mert lehet soha az életben nem lennél tagja egy olyan társaságnak, akik tulajdonképpen tök jó fejek, ha nem veszed rá magad, hogy elmenj a parkolóba. És befejezhettem volna úgy is az utóbbi mondatot, hogy nem veszed… meg az autót. Pont ez a különbség!

Lehet akármid, rendelkezhetsz akármilyen órával (mert neked épp az a hobbid, hogy gyűjtöd a brandelt órákat), ha nem tudsz kivel osztozni az örömeidben, magányosan az órák között fogsz éldegélni (és még akkor sem tuti, hogy tudni fogod a pontos időt).

A márkák élményt adnak, hovatartozást „ajánlanak fel”, elismerést adnak, vagy akár irigyeket generálnak. Azaz lehetőséget adnak. De TE és csakis te vagy az, aki eldönti, hogy mire.

Minden bizonnyal hallottatok már a United Airlines által összetört gitárról. Ha nem, a sztori röviden: a rakodók eltörték egy utas gitárját, aki kártérítést szeretett volna. Nem foglalkoztak vele, írt hát egy dalt, amit feltett a YouTube-ra. Az ügy részleteiről és végkimeneteléről itt olvashattok bővebben. Persze az esetet felkarolta a hagyományos média is, így még nagyobb lett a visszhangja.

Lényeg a lényeg: ma már nem lehet elsumákolni a dolgokat. Megszűnt a hagyományos média szerepköre, kevésbé érdekesek a szerkesztőségbe érkező levelek, hiszen azokat bárki cenzúrázhatja.

Egy gondolatot viszont kiemelnék; a social media elengedhetetlen eszköze lett az integrált kommunikációnak. Az ott „like-olt” vállalatok, brandek, termékek, csoportok, stb. közszemlére vannak téve. Viszont sosem szabad róla megfeledkezni, hogy az életet nem ezek a dolgok irányítják, és nem szabad őket komolyabban venni, mint amik: eszközök, lehetőségek, amikkel lehet élni, de visszaélni már csúnya dolog lenne.

Írta: Jeszti

A bejegyzés trackback címe:

https://socialnetworks.blog.hu/api/trackback/id/tr784787481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása