A szavaknak súlya van, tartja a közmondás, s ez vonatkozik mind a magánéletre, a munkahelyi szférára, a gazdasági életre. Amennyiben cégek, vállalkozások alapításáról van szó, a szlogenekre mindig nagy hangsúlyt kell fektetni. De mik is pontosan ezek a jelmondatok? A pár szavas tartalmaknak mindenképpen figyelemfelkeltőnek, kifejezőnek kell lenniük, s nagyon fontos, hogy az emberek emlékezzenek rájuk. Egyszerűen kell nagyszerűnek lenni; a túl hosszú vagy bonyolult grafikával ellátott szlogenek mellett az emberek figyelme elsiklik. Érdemes mögöttes tartalmat rendelni a szavak mögé, főleg olyat, ami nagyobb tömegeket érint, hiszen így jóval szélesebb fogyasztói bázist elérhetünk. Vegyük például a Nike-t. A Just Do It szlogen idén ünnepli 25. születésnapját. 1988 előtt ez a vállalat kevésbé volt ismert, mint most. Ám az új mottó megjelenése után a cég a bevételeit megtöbbszörözte. Mi volt a titka az újításnak? A Just Do It mögött komoly filozófia bújik meg—a halogatás elhagyása. Fárasztó edzeni reggel, aztán munkába menni? Nem baj, Csak Csináld! Rengeteg sportolni és fogyókúrázni vágyó emberre igaz ez a kijelentés, akik ezután a több versenytárs közül a Nike-t részesítették előnyben vásárlásukkor. A jelmondat egyszerű, nem túlcifrázott, grafikailag is letisztultság jellemzi, mégis óriási sikereket biztosított.

Televíziós hirdetéskor, mikor nem csak maga a képi tartalom éri el a fogyasztót, hanem a hangüzenet is, a szlogen mellé célszerű egy szintén könnyen memorizálható dallamot kreálni—gondoljunk csak a McDonald’s-ra. Ki nem tudná azonnal felidézni önmagában az I’m lovin’ it szlogen alatt futó rövid dallamot? Nem is kell mondanunk, mennyire sikeres a cég, mindenhol megtalálható a világon, s töretlen a gazdasági növekedése.

jjj.png

Érdemes lehet szlogenünk tervezésekor valamilyen humort is csenni a dolgokba; bár itt óvatosnak kell lennünk, olyan tréfát kell alkalmaznunk, mely minden korosztály számára érthető és elfogadható. Egy ellenpélda erre az Erika porszívó jelmondata: „Ne verje ki, ne rázza ki, Erikával szívassa ki!”. Az obszcén mögöttes tartalom a fiatal felnőttek számára mulatságos lehet, ám más életkorú és felfogású lehetséges jövőbeni fogyasztók szemöldökfelhúzással és kritikával jellemzik az ilyesmit.

Mindenképpen fordítsunk időt a helyes szlogen kialakítására, hiszen ez is fontos kulcsa induló vállalkozásunk jövőbeni sikereinek. Egy képet ad a cégről. Önbizalmat sugallhat, érdeklődést válthat ki. Változtatni is lehet egy jelenlegi, már meglévő mottón, hogyha az nem váltotta be a várt hatásokat, érdemes az új kreáció megalkotásakor a munkatársakat mind bevonni egy izgalmas brainstormingba, hiszen minél több ember kiáltja be az ötleteit, annál izgalmasabb és színesebb megoldások születhetnek.

Írta:

Csökönyi Regina

 

A bejegyzés trackback címe:

https://socialnetworks.blog.hu/api/trackback/id/tr765472786

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szlogen: néhány frappáns szó a sikerért 2013.08.24. 13:26:01

Mindenképpen fordítsunk időt a helyes szlogen kialakítására, hiszen ez is fontos kulcsa induló vállalkozásunk jövőbeni sikereinek.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.