Egy felmérés szerint azok az emberek, akik a Facebookon like-al illetnek egy oldalt, 98%-ban már nem térnek többet vissza az adott felületre. A jövőben csak a hírfolyamban látszódnak a kedvelt oldal bejegyzései, feltéve, ha azoknak olyan szerencsében van részük, hogy a Facebook véletlenszerű algoritmussal kialakított (Edgerank) hírfolyamában láthatóak a fogyasztó számára. Az utóbbi években egyre több és több cég jelent meg a közösségi média platformjain, nincs hiány a tweet-ekből, Instagram fotókból és a különféle hasznos blogposztokból. A bőség zavarában sokszor úgy tűnhet, minden hirdetés lefedi az esetleges igényeket, minden magánéleti vagy üzleti problémára található egy csoport, mely biztos megoldást hoz számunkra… ám a kérdés az, hogyan hívják fel magukra a figyelmet ezek a cégek illetve ideálisan használják-e a közösségi oldalakat a bevételek növelésére. 

Az állandó felkérések

Mindannyian kellemetlenségként éljük meg azt, mikor egy számunkra nem érdekesnek tűnő cég folyamatosan felkéréseket küld az oldaluk kedvelésére és posztjaik olvasására. Amennyiben nem vagyunk érdekeltek az ominózus cég termékeinek vagy szolgáltatásainak megvásárlásában, az állandó invitálások irritálóvá válhatnak. Valóban arra ösztönöznek minket, hogy kövessük őket és hogy elkötelezett vásárlók legyünk? A válasz pont ennek az ellentéte; a rámenősség inkább az ellentétét váltja ki ennek a lehetséges fogyasztókból. Felelősségteljes dolgozóként mielőtt bármit megosztanánk, vagy bárkit arra kérnénk, hogy kövessen minket, tegyük fel a kérdést önmagunknak: MIÉRT? Milyen okból kövessenek minket? Miért jó nekik az, hogy elolvassák bejegyzéseinket? Értéket kell képviselni a fogyasztó számára. Fogalmazzuk meg először önmagunkban azt, ő mit válaszolna ezekre a kérdésekre és a felkérések tartalmát eszerint alakítsuk! Fontos a szegmentáció, így a célcsoport meghatározásánál mindig legyünk tekintettel arra, mik az elvárások a fogyasztói oldalon. Regisztrálni egyszerű a különféle közösségi oldalakon, ám megválaszolni a valódi igényekre irányuló kérdéseket annál nehezebb!

tgdgh.jpg

Inspiráció

Egyik módja a vásárlásösztönzésnek a kapcsolatba lépés a fogyasztóval és ezután az igények pontos felmérése. Nem azt sugározzuk ekkor, hogy profitorientált cégként csak az eladás ösztönöz minket, hanem azt, hogy mi szeretnénk segíteni abban, hogy céljaikat elérjék. Mikor hitelesen és odaadóan építjük ki kapcsolati hálózatunkat, nem csupán like-okat és megosztásokat kapunk cserébe, hanem jobb működési eredményeket is el tudunk könyvelni. A közösségi média kulcsának az embert tekintjük—legyen az fogyasztó vagy eladó—a magánéleti és az üzleti életben is csak valódi érdeklődéssel és odaadással tudunk stabil és elkötelezett kapcsolatok létrehozni.

Írta:

Csökönyi Regina

Forrás:

http://socialmediatoday.com/pammoore/1662756/why-most-important-question-social-business

A bejegyzés trackback címe:

https://socialnetworks.blog.hu/api/trackback/id/tr285460651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.