Bucharest is not Budapest

2013.07.24. 13:40

Ahogy először megláttam a hirdetőtáblát, melyet a (budapesti és a bukaresti) repülőtér közelében helyzetek el, én igazán kreatívnak ítéltem ezt a kampány elképzelést - végre egy olyan márka, aki ki mer lépni a nagy szemű, cuki élőlények, vagy a gravitációnak ellenálló keblekkel rendelkező hölgyek örvényéből és tud nyújtani valamit, amit jó reklámnak hívunk - ami megfog, ami sokakat érint, ami, valljuk be - poén.

144599.jpgForrás: Nir Refuah

Mert hogy igaz, ami igaz, sajnos van, ahol még szerény kis országunkról sem hallottak, nem hogy meg tudják jegyezni azt az apró, pár betűnyi különbséget két egymás mellett lévő ország fővárosairól. És bizony ne aggódjunk, ez mindkét szenvedő fél számára problémát jelent; ugyanúgy, mint nekünk, bizony a románoknak sem esik jól, hiszen az "én fővárosom ne tévessze össze senki egy másikkal"!

A bukaresti McCann Erickson reklámügynökség úgy vélem, jól végezte dolgát - egy patrióta hangvételű kampányt gyártott egy alapvetően is (mindig is) nemzeti jellegű csokoládéhoz.


Forrás: YouTube

Természetesen vannak azok az emberek, akik nem tudják felfedezni a kampány humorát, viccességét, hanem halálosan komolyan veszik a szöveget: Budapest lealacsonyítására, Magyarország megalázására gondolnak - mint az országok között feszülő ellentét kiéleződésének platformjára. Egyelőre nem vették át az irányítást a kampány felett a negatív érzések, a YouTube videóra érkező kommentek is többségében pozitívak.

Véleménye mindenkinek van, mindenesetre az, hogy ez reklámkampány kisebb vitát váltott ki, (amíg nem esik át a  ló túlsó oldalára a dolog) idáig csak azt jelenti, hogy az emberek megnézik a videót és aktivizálódnak alatta kommentekkel, lájkokkal. Tehát egy szóval tudjuk jellemezni: sikeres.

Mindeközben persze felvetődik bennem egy gondolat: jó lenne ezt a kampányt annyinak látni, mint amennyi igazából: egy vicces megközelítés egy létező problémára; egy csokoládé márka reklámja, mely szeretné egy város ismertségét növelni igaz, elég frappáns megközelítéssel. Erre az üzenetre akár válaszolni is lehet (hajrá magyar márkák!) és létre lehet hozni akár egy integrált válasz kampányt is, amiben a magyar csokoládék válaszolnak "Ez Budapest, nem Bucharest" címmel. Majd ezek után együtt áttekinthetnénk a honlapokon szereplő "tévedések galériáját", és nevethetnénk egyet az egészen.

Írta:

Novák Rebeka

Forrás:

http://bucharestnotbudapest.com/

A bejegyzés trackback címe:

https://socialnetworks.blog.hu/api/trackback/id/tr55420392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.