A hűség szó fogalmával mindannyian tisztában vagyunk, de az már nem sokunkban tudatosul, hogy a közösségi média elősegíti a fogyasztói elkötelezettség kialakítását. Új módokat mutat, miképpen érhetjük el az embereket, és hogyan kommunikálhatunk velük a lehető legeredményesebb módon. Ez mind szépen hangzik, de felvetődik a kérdés: ugyan, hogyan lenne képes a közösségi média arra, hogy elkötelezetté tegye a vevőket?

Először is ki kell építenünk a kapcsolódás lehetőségét; posztokkal, kérdések feltevésével és azzal, hogy ösztönözzük a fogyasztókat arra, hogy aktívan mondják el véleményüket, tegyék fel kérdéseiket, hiszen minden kapcsolat közül csak az marad életben, amelyik a legerősebb. Amennyiben nincs erős alapokon álló, folyamatos interakcióból kiépülő „meghittség” a vállalatunk és a külvilág között, nem számíthatunk hosszú távú partnerségi viszonyokra (főleg a mai világban, ahol a helyettesítő termékek milliói biztosítják a vérre menő versenyt). Ezen felül mindennek az alapja az a modern elgondolás, hogy ne csak mi várjunk lojalitást az ügyfelektől, hanem mi is legyünk hozzájuk hűségesek!

gf.jpg

A másik legnagyobb lehetőség az, hogy kihasználjuk a posztok és kommentek sokaságát; az emberek folyton arról beszélnek, mijük van, mijük nincs, mire vágynak igazán. Mi a legközvetlenebb módja az igények megismerésének, mint pár őszinte megnyilvánulás megtekintése? Azonban figyelni kell arra is, hogy mielőtt az emberek vásárolnának valamit, manapság az internetes oldalakon néznek utána a véleményeknek és kritikáknak. Bánjunk ezekkel ügyesen, a negatív visszajelzéseket is gyorsan reagáljuk le, moderáljuk oldalunkat, így elkerülve azt, hogy a fogyasztóban hosszú távon kellemetlen érzés maradjon. Mindennek az alapja tehát a naprakészség és az odafigyelés; ez már a siker felének számít!

Amennyiben sikerül egy hosszabb távú, jól kiépített kapcsolat lehetőségét megteremtenünk, csak apróbb gesztusokkal kell folyamatos megerősítést és elkötelezettséget kiváltani a fogyasztókból.

A kérdés már csak annyi, hogy mire várunk még? Mint mindenben, természetesen ebben a folyamatban is van egy tanulási időszak, hogyan is működik ez az egész kapcsolattartási mód, ám jó hír, hogy könnyen tanulható és a lépések egyszerűek. Azok a cégek, melyek felismerték ezt a lehetőséget és valóban fektetnek bele energiát, mind sikeresek. Nem csak úgy lehet elérni új ügyfeleket, hogy e-maileket küldünk ki egy pár ezres címlista alapján (a facebook-jukat az emberek jóval többször ellenőrzik, mint az e-maileket). A közösség média segít, hogy a legszélesebb körben felmérjük a piaci lehetőségeket és a lehető legtöbb fogyasztói szegmenst egyszerűen el tudjuk érni (komolyabb költségek nélkül).

Írta:

Csökönyi Regina

Forrás:

http://socialmouths.com/blog/2013/05/22/building-loyalty-through-social-media/

A bejegyzés trackback címe:

https://socialnetworks.blog.hu/api/trackback/id/tr915400223

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szallodas · http://forgoajto.blog.hu 2013.07.11. 22:32:25

A Facebook-marketing egy félelmetesen túllihegett dolog. Az emberek minden sz@rra feliratkoznak (főleg, ha a like-ért nyerhetnek), aztán panaszkodnak, hogy tele van szemetelve az üzenőfaluk. Valódi interakciót kialakítani borzasztó nehéz, a legtöbben nem is veszik a fáradtságot rá, mivel ahhoz tartalmat kellene szolgáltatni, az meg bizony nem egyszerű. A cégek gyakran azt hiszik, hogy ha egy nyereményjátékkal szereznek 30000 rajongót, akkor annak van jelentősége. Pedig fenét, ezek ugyanis nem rajongók, csak emberek, akik szeretnének kapni egy ezer forintos utalványt. A véleménykérő oldalak jelentenek valódi közösségi média-marketinget, csak éppen ezt korlátozottan tudjuk befolyásolni, a hűséget pedig egyáltalán nem építik.

Myrtis Creative Social Blogger · http://myrtis.hu 2013.07.25. 11:29:42

Igazad van, nem könnyű jó marketing kampányt kialakítani a közösségi médiában. Viszont azok a rajongók, akiket alkalmazással vagy nyereményjátékkal "szerzel" az oldaladra, azok ott is maradnak. És egy ideig kapják a hírleveled, a posztjaid. Ha megfogó tartalommenedzsmenttel kommunikálsz feléjük, akkor potenciális vásárlói is lehetnek termékednek/szolgáltatásodnak. Természetesen létezik egy réteg, aki minden játékon részt vesz és csak a nyeremény az, ami a szeme előtt lebeg, de nem is velük szeretnél Facebook oldalként, márkaként szorosabb kapcsolatba kerülni, hanem a többi, értékes rajongóddal!
Nyilvánvalóan nagyon fontos a konverzió - fontos az, hogy valódi eredményt lássunk a nap végén. Ehhez nyújtanak segítséget a közösségi média felületei - mivel minden mozzanatuk mérhető! A kapott adatokból pedig optimalizált kampányokat lehet létrehozni, melyek alapján már az "eladásokban" is számosítható és érezhető lesz a változás.