Az önéletrajzodat olvasgatva volt egy nagy ugrásod: amerikai portálok optimalizálást koordináltad épp, majd 180 fokos fordulattal hazajöttél, és itthon kezdtél vállalkozásba. Nem bántad meg az éles váltást?

Nem, hiszen mindig valami mást kellett csinálnom, valami újba kellett kezdenem. A Camino (de Santiago) után úgy éreztem, hogy ott kell hagynom a nemzetközi karriert és azzal kell foglalkoznom, ami mindig is érdekelt. Nem mondom, hogy könnyű volt a reklámszektorban vállalkozást indítani itthon (és persze most sem az), de megvan a szépsége a dolognak. Kicsit nehézkesen mennek a dolgok olykor, sokszor bizonytalan a környezet, de minden nap alkotunk, ezért én így is szeretem!

Gyúrjuk össze a szakembert és a hétköznapi embert most: mit jelent számodra a marketing?

Például azt, hogy az IT területen eltöltött annyi év után végre kifejezetten csinos hölgyek társaságában dolgozhatok nap-mint-nap (nevet)! Komolyabban: szerintem a marketingnek a  a legfontosabb célja az értékesítés támogatása kell, hogy legyen. Eladást, konverziót kell generálnia – hiszen ezt a célt szolgálja minden egyes aktivitás: ezért váltunk imidzset, formáljuk az arculatot, építsünk a márkát.. A L'art pour l'art marketing érzésem szerint (a recesszió beköszöntével párhuzamosan..) kihalóban van – azért használjuk a marketing nyújtotta lehetőségeket, mert eladni szeretnénk. Így, egyszerűen, sallangok nélkül.

942293_10151665565359074_358453198_n.jpgSimicz Tamás, a Social Bistro alapítója és vezető előadója

Miért pont a közösségi marketing?

Alapvetően azért, mert a hagyományos marketingnél, ha nem úgy működik a kampányod, ahogyan szeretnéd, akkor bizony keresheted/kutathatod, hogy vajon miért nem működik – ezzel szemben a közösségi médiában a kampányodat folyamatosan mérni/elemezni tudod. A miértek ott vannak a szemed előtt, ha felismered őket, nyert ügyed van. Ezáltal pedig optimalizálni is tudsz folyamatosan, mivel az eredmények és a konverzió (legyen az like-szám, kattintások száma, elkötelezett felhasználók száma, eladás, stb.) megfelelő monitorozásával tudod építeni a kampányod, a márkád, a szolgáltatásod. A kulcsszó a feedback, amelyet egyenesen a fogyasztóidtól vagy potenciális fogyasztóidtól kapsz meg – az már a Te döntésed, hogy ezt hogyan használod ki.

Miben látod ezen kívül a közösségi média sikerének kulcsát?

Úgy gondolom, hogy a válság miatt (amelnyek következtében szinte mindenhol csökkennek a marketing büdzsék) egyre fontosabbá válik minden egyes marketingre elköltött forint. Ezért érthetően az olyan platformok kerültek a marketing mixben előtérbe, amelyek pontosan mérhetőek – ekkor jöttek rá a szakemberek, hogy közösségi média egy nagyon jól mérhető és költséghatékony marketingeszköz. A válsághelyzetben a helyettesítő termék szerepét játssza, számos ügyfelünknél tapasztalom, hogy a hagyományos marketingcsatornák rovására a közösségi médiába csoportosítják át a büdzsét. Véleményem szerint a közösségi média sikerre van ítélve a releváns üzletágakban – válság idejében a sok kicsi sokra megy.

A másik fontos kérdés az online kampányok optimalizálása. Míg a hagyományos marketingcsatornák esetén  ha a célcsoportról alkotott prekoncepciónk nem találkozik a valósággal (és erre mondjuk a kampány közben jövünk rá..), ezen nem, vagy csak nagy költségek árán tudunk változtatni (leforgatott tv spotok, befoglalt print megjelenések, stb.). A közösségi médiában ezzel szemben azonban azonnal tudunk reagálni, ha az elején félrepozícionálunk egy kampányt. Sőt, egy online kampány az esetek túlnyomó részében a folyamatos optimalizációról szól, ezért bizonyul a közösségi média ebben a forrásszegény időszakban is hatékonynak, sőt költséghatékonynak.

Milyen szerinted egy sikeres kampány?

A sikeres kampánynak azon túl persze, hogy kreatív, virális terjedést produkál,konverziót, eladást és leadeket kell hoznia, pénzben kifejezhető eredményt kell látnunk a kampány végén. Mindezek mellett azt gondolom, hogy a marketing, a jól definiált, hatékony marketing a túlélés záloga. Aki ezekben a nehéz időkben nem költ marketingre, az hatványozottan megérzi a válságot és annak negatív következményeit. Az előremenekülés az egyetlen lehetőség.

Tehát ha holnap alapítok egy vállalkozást, létrehozok egy page-t Facebook-on, szánok a dizájnra pénzt, akkor sikeres lehetek?

(Nevet) Természetesen nem mindegy, hogy a közösségi médiára szánt pénzt hogyan költjük el. Ha rosszul költjük el, akkor olyan, mint az ablakon kidobott pénz – semmire sem jó. Érdemes elsajátítanunk a közösségi média speciális szabályrendszerét/nyelvezetét, vagy pedig olyanra kell hallgatni, aki ért hozzá: például a Social Bistro szakembereire :) Viccet félretéve, az emberek ott követik el a hibát, hogy a közösségi médiára, mint Szent Grálra tekintenek – azt hiszik, hogy mindenkinek működik, és mindenki sikeressé válik tőle egy csapásra. Pedig a közösségi médiának sajátos szabályrendszere van, melyet, ha nem jól használunk, akkor az egész kampányunk sikertelenségre van ítélve. Meg kell tanulnunk ezt az új marketingcsatornát (mint egy új lehetőséget) sikeresen és eredményesen használni. Ugyanakkor ne felejtsük el, hogy a közösségi marketing egy organikusan változó közeg. Ebben a virtuális térben más volt igaz tegnap, mint amit ma hiszünk annak, és megint másban hiszünk majd holnap. Ami igaz a csavargyárra, az nem igaz a sarki fűszeresre. Ezért kell megismerni a szabályokat, és azok szerint játszani. Ez az egyetlen esély a sikerre.

Interjúalany:

Simicz Tamás

Szerkesztette:

Novák Rebeka

www.socialbistro.eu

www.socialbistro.blog.hu

https://www.facebook.com/socialbistro.0

A bejegyzés trackback címe:

https://socialnetworks.blog.hu/api/trackback/id/tr755396181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.