Még régebbi posztunkban elemeztük a fizetett hirdetések létjogosultságát Facebook-on, illetve, hogy az Edgerank (az  képlet, ami szabályozza, hogy mi kerül ki az hírfolyamodba) hogyan motiválja a vállaltokat arra, hogy ezt a lehetőséget kihasználják. Minden ellenérzés ellenére a mai napig úgy gondolom, hogy a fizetett hirdetéseknek van helyes egy olyan közösségi hálón, mint a Facebook, hiszen a többi reklámfelülethez képest ár-érték arányt vizsgálva kitűnő szoláltatást nyújt a vállalatoknak.

Érthető módon egyre több üzlet él a közösségi háló adta reklámozási lehetőségekkel, hiszen az eredmény mérhető: az Insights (betekintés) és a hirdetési felületen található analitikák megmutatják nekünk, hogy melyik hirdetésünk mennyire működött. Ezzel szemben azért ne gondoljuk azt, hogy bármire szánunk pénzt, az csodát tesz és rajongói elkötelezettséget és lojalitást épít varászszóra; jobb, ha a hirdetéseket csak a kreatív és a tartalommenedzsment támogatóeszközének tekintjük.

Hogy milyen hirdetési formák vannak, és melyeket érdemes használni?

images.jpgForrás: www.socialontherocks.com

Facebook Ads

A Facebook ads a rajongók, a lájkok duzzasztására szolgál - itt első sorban a Facebook oldalunkat tudjuk hirdetni. Előre meghatározott budget alapján állíthatjuk be hirdetési szövegünket, képünket és szerezhetünk rengeteg lájkot az oldalunkra. Természetesen e mögé sem árt egy közönség megszólító kép, kérdés, felvetés, hiszen a pénz nem garancia: fel kell keltenünk az emberek érdeklődését. Itt beállíthatunk egészen specializált célcsoportot is, de egészen nagyot is - nyilván az üzletünk nagyságától függően igényeink szerint.

Mivel a fizetés kattintás alapú, ezért teljes mértékben számon tudjuk tartani hirdetésünk alakulását és sikerét, a budget beállításával pedig nem tudunk átlépni egy általunk meghatározott keretet.

Promoted posts


Ha már elegendő lájkot gyűjtöttél össze, sajnos ez sem jelenti azt, hogy Facebook oldalad innentől kezdve sikeres lesz. A közösségi hálón jelen lévő média zajban ki kell tűnni, érdekeset kell mutatni, elköteleződést serkentő és megtartó posztokkal kell építeni márkánkat.

A promoted post-tal konkrét posztjainkat tudjuk "szponzorálni" - fix összeget választhatunk ki és ezáltal többször jelenhetünk meg rajongóink egy részének (befektetés kérdése csupán hogy az összes rajongó és az ő ismerőseinél is) a hírfolyamában. Amint fizetünk egy poszt erőteljesebb megjelenésért, annál jobban erősödik a márka tudatosság és az elköteleződés mértéke is. A platform kezelése nagyon egyszerű, és kifejezetten alkalmas különböző akciók, új termékek, események felfuttatására.

Hogy melyik a jobb megoldás? Hirdetéseinket a hosszabb távú stratégiai céljaink alá kell helyeznünk, és javasolt egy kombinált (tehát mindkét hirdetés típus használata) hirdetési kampány megtervezése. Célunk meghatározása és a meglévő tapasztalataink alapján osszuk be az időszakra fordított hirdetési budget-t - úgy, hogy a legnagyobb elérést generáljuk a kommunikációnk által.

Írta:

Novák Rebeka

Forrás:

https://www.facebook.com/advertising

https://www.facebook.com/business

A bejegyzés trackback címe:

https://socialnetworks.blog.hu/api/trackback/id/tr225314233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.