Régi-új siker: tumblr.

2013.04.19. 14:10

A tumblr. (bár biztosan jártál már a blogok egyikén) egy olyan mikroblogok írására alkalmas felület, ahol fényképeket, videókat, gif-eket, idézeteket, hangfelvételeket lehet megosztani a többi felhasználóval vagy bárkivel az interneten. A felhasználók követni tudják egymás blogját, vagy készíthetnek sajátot is maguknak.

A tumblr. CEO-ja, David Karp két napja beszélt PaidContent live konferencián arról, hogyan fejlődött a közösségi háló az utóbbi időszakban, illetve hogy milyen további lehetőségek állnak a vállalkozás előtt.

Csak hogy néhány számot említsünk:

  • néhány hete elérték a 100 millió blogot, és túl is lépték már ezt a határt
  • több 10 billió percet töltenek el a felhasználók a felületen havonta
  • aki belép, és meglátogatja a blogokat, azt 15 percet tölt el a tumblr-n, ami 1,5 perccel hosszabb idő, mint amennyit egy felhasználó tölt a Facebook-on

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy a tumblr. ennyivel jobb lenne a Facebook-nál, csak annyit, hogy egy teljesen más viselkedésű közönséget szólít meg, és így más felhasználói szokások is alakulnak ki.

Az emberek a tumblr.-t egy új médiaként kezelik, ahol ugyanúgy információkat tudnak meg a világról, mint a tv-ben, vagy a rádióban. A tumblr. azt próbálja elérni, hogy válogatottan érjék el ezeket az információkat: hogy mindenki gyorsan megtalálja azt, ami érdekli, amit szeretne követni (a tumblr.-ön követni lehet felhasználóként a blogokat). Ezt a keresést megkönnyítendő hoztak létre a kategóriákat, amik közül tudunk válogatni (art, culture, stb).

Lehetőséget, hatalmat szeretnének adni a felhasználók, a blog-kreátorok kezébe, hogy igazán érdekes  tartalmakat tudjanak varázsolni a blogukra.

Hogyan sikeres ez az üzleti vállalkozás? Természetesen egyrészt nekik is a hirdetésekből van bevételük, de a tumblr. ezt is másképp csinálja: az utóbbi pár hónapban csak kreatív reklámokat engedtek megjelenni a blogokon, és úgy tűnik, hogy a nagy médiazaj miatt ezek hatásosabbak voltak, mint az egyszerű reklámok, egyelőre ez a folyamat még tesztelés alatt van.

 

Írta:

Novák Rebeka

Források:

http://new.livestream.com/accounts/74987/events/2000322

http://www.davidslog.com/

http://gadgetwise.blogs.nytimes.com/2009/03/13/tumblr-makes-blogging-blissfully-easy/

A bejegyzés trackback címe:

https://socialnetworks.blog.hu/api/trackback/id/tr655234994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.