Ahogy a Super Bowl, azaz az amerikai foci döntő mérkőzése az amerikaik által legközkedveltebb és egyben a legnézettebb műsor is az egész évben, úgy a szünetek között vetített reklámok is legalább olyan hírverést kapnak, mint maga a műsor (meg persze a költségvetéseik is meghaladják legelvetemültebb elképzeléseinket is). A reklámokat csak amerikai vetítésre szánták, így a magyar nézőknek bizony kapcsolgatniuk kellett két, vagy akár több csatorna között is, ha élőben szerették volna követni a reklámtörténet újabb fordulópontját. Őszinte leszek: bennem csak a reklámok és a half-time show tartotta a lelket, míg a többiek őrülten szurkoltak az év egyik legnagyobb sporteseményén.

jhghtdh.png

Hogy megérte-e várni az újdonságokat, volt-e innováció, sikerült-e a márkáknak egy olyan pozitív és intenzív érzést kapcsolni magukhoz, hogy a későbbi vásárlásoknál ez megragadjon? Ezt természetesen mindenki döntse el maga, de az már biztos, hogy az érzés-reklámok átvették az irányítást az információ átadás felett. A teljesség igénye nélkül emeltünk ki párat a reklámok közül:

A Coca Cola reklámját mi ötös alára értékelnénk, mert ugyan felvonultatott mindent, amit a mostanában futó Leonardo DiCaprio filmek képi világát idézik (Django, Gatsby), és a reklám is ötletes, mégis úgy érezzük – valami hiányzik. Ugyanakkor, mint sokan mások is, bevetették a közönség szavazó módszert – így a mi kezünkben volt a döntés, hogy mi lesz a reklám vége.

A hatalmas és állandó vetélytárs, a Pepsi sem volt rest: ugyan nem a gyenge Super Bowl reklámja volt a visszavágó, hanem egy fantasztikus vírus videó, amit csak a neten terjesztettek:

Ezen kívül jöttek még a láthatóan borzasztó drágán elkészített, ugyanakkor kicsit túldimenzionált reklámok, amelyekben természetesen minden szerepelt, ami kellet: gyerekek, űr, pandák. A Kia videója az alapvetően elcsépelt, „De Apa, honnan jönnek a babák?” kérdésre ad választ kevésbé viccesen, mint gondolnánk.

Ennél ötletesebb, bár egyszerűbb volt az örök jó reklámot szolgáltató Budweiser koncepciója: vegyünk egy lovat és egy embert, és barátsággal kössük össze életüket, míg a ló a Budweiser hintóját hajtja.

A sör mellé persze nem hiányozhat a sörkorcsolya - a Doritos sem volt rest: apuka és haverjai inkább játszanak hercegnőset, hogy ehessenek egy kis Doritos-t, minthogy férfiasan dobálnák a labdát egymásnak.

Az Axe is végre újított: habár hősünk leküzd egy cápát, megmenti a szőke bikinis lány életét – a csók mégsem ott csattan el, ahol várjuk – hiszen az Apollo hőseit, avagy egy asztronautát senki nem tud legyőzni. A reklám szépsége az, hogy 30 másodperc alatt tudott olyant alkotni, amit nehéz elfelejteni – sokak egy perc alatt sem voltak erre képesek.

Természetesen még rengeteg reklámot tudnánk felsorolni a jók közé, de egy az, amit biztosan tudunk: a Samsungnak bátorságból, humorból és eredetiségből jár a csillag az ötös fölé, hiszen lealázni az összes többi reklámot 111 millió ember előtt mindössze két perc alatt, az bizony nem kis teljesítmény. Seth Rogan és Paul Rudd pedig megteszi, amihez a legjobban értenek: komédiáznak nekünk.

Források:

www.youtube.com

Írta:

Novák Rebeka

                                                                                                                                               

A bejegyzés trackback címe:

https://socialnetworks.blog.hu/api/trackback/id/tr75069823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.