Az Active Network, az egyik vezető cég az Activity and Participants Management (APM – Tevékenység és résztvevők menedzsmentje) területén, november végén hozta nyilvánosságra legújabb felmérését a közösségi média és az offline tevékenységek kölcsönös egymásra hatásáról.

névtelen_1.bmp

A „Beyond the click” kutatás eredményei után ténnyé vált az az elképzelés, miszerint az offline akcióink nagyrészt online elkötelezettségünkből fakadnak. Jó példa erre az okostelefonok által elterjedt alkalmazások használata, melyek befolyásolják mindennapi életünket, segítik elérni személyes céljainkat: legyen szó egészségmegőrzésről, sportról, oktatásról, tudásról vagy time-menedzsmentről. Csak egy kis adat: a boldog okostelefon tulajdonosok 44%-a érzi úgy, hogy telefonjuk hozzájárul személyiségükhöz, jó irányba formálja azt.

Az öt legnagyobb közösségi média platform közül (Facebook, Twitter, Pinterest, LinkedIn, Google+) a felmérés szerint a Facebook az, ami a legtöbb offline cselekvéshez vezeti felhasználóit; elősegíti a direkt kontaktot, mely egészen a személyes találkozásokig vezethet. Az események létrehozásával a Facebook elérte azt is, hogy ne csak a szülinapi bulik alkossanak meghatározó képet az ismerősök eseményei között, hanem a különböző szervezetek is kreáljanak rendezvényüknek egy-egy különleges platformot: itt láthatjuk, hogy mennyi embert tudunk megmozgatni, nem csak like-ra bírni!

névtelen_2.bmp

Ahogy Kristin Carroll, az Active vállalati és fogyasztói marketing elnöke említette egyik interjújában: „Amíg az online interakciókat, mint a klikkelést és a megosztást könnyű, addig a létrejött offline akciókat és az általuk eredményezett gazdasági értékeket nagyon nehéz mérni.”

Ugyanakkor az idei évet tekintve nagyon sok olyan összefogásnak lehettünk szemtanúi, amelyek az online térben gyökereztek, és amelyek onnan kiindulva érték el a többi médiumban való megjelenést is. Ebből is érezhetjük, hogy az online kezdeményezések egyre inkább befolyásolják az emberek igazi tevékenységeit is.

Emellett fontos megemlíteni, hogy az online részvétel nagyban meghatározza hozzáállásunkat is a fontos kérdésben: legyen itt szó környezetvédelemről, a harmadik világ problémáiról, karácsonyi cipősdoboz gyűjtésről, vagy bármilyen olyan jótékonysági kezdeményezésről, mely minket, hétköznapi embereket kíván megmozgatni, minket próbál segítségre bírni.

Írta: Novák Rebeka

Források:

Mashable és Mashable

A bejegyzés trackback címe:

https://socialnetworks.blog.hu/api/trackback/id/tr864958242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.