A kisebb-nagyobb vállalatok a karácsonyi hajrára minden platformon felkészültek: a metróban megjelenő hirdetésektől az út menti hirdetőtáblákig, a televíziós reklámokon át egészen a közösségi médiáig mindenhol promótálták ajánlataikat, hogy ha ajándékvásárlásra kerül a sor, ők legyenek nálunk a befutók, az ő márkájukra emlékezzünk.

Az USA-ban a Black Friday-jel (a Hálaadás utáni első péntek) startolunk a nagy karácsonyi hajrán, ekkor az emberek felkelnek a fotelből, és gyerekestől-kutyástól követik az akciók káprázó útját. Mindenki tudja, hogy mivel jár ez a hétvége: tömeg, sorban állás, harc a kedvezményes termékekért, és még sorolhatnánk a kellemetlen tapasztalatokat egy-egy a plázában töltött karácsony előtti hétvégéről.

index1.jpg

Szerencsére ma már ki sem kell raknunk a lábunkat a lakásból ahhoz, hogy megoldjuk a karácsonyi ajándékokat: csak kattintunk kettőt, és ha ezt időben tesszük, akkor ajándékunk becsomagolva, futárral érkezik a fa alá. Ehhez köthető a 2005-ben kialakult Cyber Monday, ami kifejezetten az online vásárlásra próbálja rávezetni az ajándékozókat.

index2.jpg

Az online vásárlásokra költött összeg a Hálaadástól kezdve a ComScore adatai szerint elérte a 1,465 millió dollárt, mely minden eddigi év bevételét ütötte. Az elemzők úgy gondolták, hogy a Cyber Monday-nek már nincs nagy szerepe, hiszen az online vásárlások a „fekete pénteken” is nagy szerepet játszanak; ennek ellenére a hétfői napon mintegy 17%-kal ugrott meg az online vásárlások száma!

index3.jpg

Hogy hogyan is kapcsolódik ezekhez a közösségi média? Minden nagyobb vállalat (pl. a Walmart, a Nutella, az IKEA) komoly összegeket fordított összetett, kreatív social media kampányukra, ugyanakkor a klikkelések (Facebook és Twitter) alapján ezek nem segítették elő az online vásárlás használatát vevőik körében. Mindezt természetesen lehetne kudarcként és kidobott pénzként is felfogni; csakhogy a közösségi média platformjait a cégek NEM ezért használják!

Nem a direkt vásárlásra akarják buzdítani rajongóikat, nem az átkattintások alapján szeretnének rekordbevételekhez jutni, hiszen a marketingesek tudják: a közösségi médiának nem ez a fő szerepe. Itt közösséget lehet építeni, kreatív megoldásokkal, közvetlenséggel, segítőkészséggel meg lehet győzni arról az embereket, hogy a mi márkánkat, a mi termékünket vegyék meg a későbbiekben. Reputációépítés, branding és elkötelezettség: ezek azok, amiket egy jó közösségi média kampánnyal elérhetünk! Lehet, hogy nem egyből fognak online az oldalunkról vásárolni, de ha elmennek egy boltba, majd a mi márkánk jut először eszükbe, az kelt bennük kellemes, „már ismerem” érzést.

Összességében, ne becsüljük alá a közösségi média szerepét a marketing világában, hiszen ez a progresszívan fejlődő ágazat lehet a jövője a tömegesen személyre szabott reklámozásnak és vásárlóink hűségének megtartásának is.

Írta: Rebeka

Források:

http://www.businessinsider.com/social-media-has-no-impact-on-sales-2012-11

http://www.business2community.com/social-media/3-case-studies-christmas-social-media-campaigns-that-rock-0341714

http://www.comscoredatamine.com/2012/12/cyber-monday-by-the-numbers/

 

A bejegyzés trackback címe:

https://socialnetworks.blog.hu/api/trackback/id/tr934952545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.