Pár héttel ezelőtti posztunkban arról írtunk Nektek, hogy mit lehet tenni azzal a ténnyel szemben, hogy a Facebook egyik algoritmusa, csak rajongóink 16-17%-ához juttatja el posztjainkat. Ennek miértjét többek között a „promote” gomb bevezetésével magyaráztuk, hiszen ezek után a változtatások után a Facebook is kicsit kijjebb kapaszkodhatott a tőzsdei gödréből.

Mindenesetre most megérkezett az állítólagos megoldás: a „like” alatt előtűnő menüből a „get notifications” (kapjak értesítéseket) kiírás, melyet kipipálhatnak a felhasználók, ha úgy gondolják, hogy minden egyes cselekedetünkről szeretnének értesítést kapni. Ez akár az adminisztrátorok által megálmodott megoldás is lehetne, hiszen a rajongóink mindent látnának, amit teszünk, minden elérhet hozzájuk! Bár nem véletlen használtam a „lehetne” szót, hiszen valljuk be: ez bizony valahol sántít.

 

getnot.bmp

1. Forrás: facebook.com

Tegyük fel: adminisztrátorai vagyunk brand-ünk oldalának. Minden jól megy, sikerül némi interaktivitást elérnünk vicces és kedvelhető posztjainkkal, találó képeinkkel; de mivel márkánk sokrétű célközönségnek szól, nehéz mindenki igényeit kielégíteni egyetlen poszttal – ezért hol az egyiknek, hol a másiknak kedvezünk. Biztos, hogy jó nekünk az, ha mindenről mindenki értesítést kap aki élt ezzel a funkcióval? Jó, ha az eddig csak privát értesítéseket tartalmazó mezőt megtöltjük a márkánk képeivel, kiírásaival? Vajon mennyi idő kell, ahhoz, hogy az addig hűséges rajongónk előbb-utóbb megelégelve a sok értesítést, nem csak a „get notificatons”-t kapcsolja ki, hanem a márkánkat is elhagyja?

getnot2.bmp

2. Forrás: facebook.com

A „page’s post feed” megjelenése talán megoldást jelenthet hosszútávon ezekre a problémákra, amennyiben a Facebook fejlesztői rábólintanak erre a viszonylag nagy volumenű változásra. Itt ugyanis arról van szó, hogy a „news feed” mellett, ahol az ismerőseink posztjait látjuk, lenne egy „page’s posts feed”, ahol az oldalak posztjai lennének szem előtt.

Azt hiszem, mindannyian érezzük ennek az opciónak a veszélyeit, tehát én csak annyit mondanék: alaposan gondoljuk át, mielőtt megkérjük rajongóinkat arra, hogy bekapcsolják ezt a funkciót. Egy precíz, kialakított, napról napra épülő Facebook stratégia nélkül ne is próbálkozzunk vele. Ne feledjük azt sem, hogy mivel így minden lépésünk nagyító alá van helyezve, ezért komolyabb felkészültségre van szükségünk egy esetleges válság, de akárcsak egy-egy poszt menedzselésére is.

Írta: Novák Rebeka

A bejegyzés trackback címe:

https://socialnetworks.blog.hu/api/trackback/id/tr294899198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.