4. Légy proaktív és reagálj gyorsan!

A különböző oldalakat figyelve, láthatjuk, hogy sok esetben a kérdések megválaszolatlanok, az észrevételek, kommentek pedig teljes mértékben figyelmen kívül vannak hagyva. Méltatlan magatartás egy felelős szervezettől, az érdeklődő fogyasztók felé. Nem győzzük hangsúlyozni, hogy a social media egyik legnagyobb előnye az interaktivitás és a valós idejű online információcsere. Éljünk hát vele! Arról nem is beszélve, hogy ilyen attitűddel nem lehet bizalmat építeni. Adott kérdésre érkezett személyes válasz, vagy egy jól időzített megjegyzés aranyat ér. A saját teljesítményét túlságosan harsogó vállalatok annyira elfoglaltak magukkal, hogy éppen azokat hagyják figyelmen kívül, akiktől támogatást remélnek. A hiteles figyelem és őszinte érdeklődés adják minden sikeres social media kampány receptjéhez a titkos hozzávalókat.

Ismerd meg a rajongóidat, hallgasd meg őket, kövesd nyomon aktivitásukat, adj a véleményükre, és ami a legfontosabb, kicsit engedd el magad, rugaszkodj el a hagyományos „ragadozó” marketing magatartástól.

 

5. Hallgatni arany.

Fordíts időt a hallgatásra, mielőtt megszólalsz! A figyelem és információgyűjtés legalább olyan fontos, mint a jól időzített hozzászólás. Minden közösségi hálónak meg van a maga sajátos hangulata, stílusa, ezért fontos, hogy megismerjük és megértsük a működését, mielőtt aktivizáljuk magunkat. Ne feledd, a közösség tagjai már jól ismerik egymást, itt te vagy az „új fiú”, ezért ha befogadásra vágysz, nem viselkedhetsz úgy, mint egy „rock sztár”. :) Kicsit olyan ez, mintha idegen kultúrába csöppennénk. Az online világ sztrádáin nincsenek útszéli jelzőtáblák, ezért fokozottan figyelned kell, hogy ne juss zsákutcába, és ne lépd túl a megengedett sebességet. A figyelmes (aktív) hallgatás az egyetlen módja annak, hogy elkerüld az útvesztőket. Ha kellőképpen körültekintő vagy, könnyebben „zöld utat” kaphatsz. ;)

Mielőtt megpróbálsz önjelölt tagja lenni ennek a csoportnak, világosan meg kell értened a kimondatlan szabályokat és normákat. Hallgatni tehát még mindig arany. :)

 

6. Ne ossz meg túl sokat! – Ne spamelj ! -  Légy hasznos!

Az összes online megnyilvánulásod célja az értékteremtés kell legyen, és az, hogy hozzáadj valamit a „közkincshez”.

A közösségi oldalak arra hivatottak, hogy barátokat, ismeretségeket szerezzünk, és egyfajta társasági életet éljünk. Akik durva módon és tolakodóan próbálnak itt eladni, azok nem csak barátokat nem fognak gyűjteni, de egyben a feledésbe is merülnek. Az tudatos fogyasztók az információt is tudatosan szűrik, ezért többségüket nem fogja érdekelni, hogy mit reggeliztél. J Légy releváns!

A nagy beszélgetések a közös pontok, élmények és szenvedélyek köré szerveződnek. Ahelyett, hogy megpróbálsz eladni egy terméket, add el a szenvedélyed. Ahelyett, hogy terméktulajdonságok garmadáját sorolod fel, beszélj arról a szenvedélyről, amelyet a termék szolgál. Ne a liszt minőségéről beszélj, hanem a sütés szeretetéről és hogy mely nagyszerű összetevők elengedhetetlenek hozzá! Ne a gumiabroncs tartósságáról beszélj, helyette hangsúlyozd a vezetés élményét!

Sok vállalat ott követi el a hibát közösségi média jelenléte során, hogy „elszívják az összes térben lévő levegőt”, és nem hagynak másokat szóhoz jutni. Nem ismerik el a rajongóik munkáját, pedig nélkülük ők sem létezhetnének. Miközben tehát beszélsz magadról, hagyj másokat is szóhoz jutni. A rivaldafényben ne feledkezz meg időnként másokat is magad mellé emelni a piedesztálra, hiszen márkád ragyogását, és fényesen csillogó hírnevedet a fogyasztóidnak is köszönheted!

 

7. Ne légy „önző”, légy közösségi – A közösséget tápláld, ne az egód!

A közösségi médiában történő szerepvállalás egy párbeszéd. (A kommunikáció alapmodellje itt is él. Van adó, vevő, üzenet és az ennek kézbesítésére szolgáló csatorna.)
Résztvevőként az értékednek az is a mérője, hogy mi az a plusz, amit a közösséghez adsz, vagy ha úgy tetszik, amit a „közösbe teszel”.

Adj ötleteket, szolgáltass információt ingyen, gazdagítsd a közösséget, s meglásd te is kapsz. Figyelmet legalábbis mindenképpen, s így megbecsült tagja lehetsz az online társadalomnak is. A hosszú távú előnyök eléréséhez hosszú távú stratégiát kell alkotni, mely idővel a javunkat szolgálja. Az ügyfelek igényeihez idomuló, és azt kielégítő tartalom növelheti az ügyfél elkötelezettség eredményességét, és segít abban, hogy folyamatosan vissza is térjenek hozzád.

Tanúsíts segítőkész hozzáállást hálózati jelenléted során is, akárcsak a való életben.  Így jó úton haladsz a felé, hogy hiteles, megbízható nevet alakíts ki az online körökben is.

 

Folytatása következik…

Írta: Varga Viktória

A bejegyzés trackback címe:

https://socialnetworks.blog.hu/api/trackback/id/tr704830725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.