A közösségi média korában, elmúltak azok a napok, amikor csak illatos, frissen vasalt ingbe bújtunk, s jólfésülten, egy köteg- cégünk logójával ellátott- névjegykártyával megjelentünk valahol. Félreértés ne essék, ez ma is éppolyan fontos, mint azelőtt, azonban az online megjelenés legalább annyira kitüntetett figyelmet érdemel, mint egy személyes találkozó, hiszen ez is reprezentálja azt, hogy kik vagyunk és milyenek vagyunk. Napjainkban legalább annyi beszélgetés zajlik online, mint a hálózaton kívüli valós életben. Éppen ezért, online jelenlétünk nagymértékben hozzájárul ahhoz a képhez, amelyet a közönség alkot rólunk. Imázsformáló ereje tehát megkérdőjelezhetetlen. Azt is mondhatnánk, hogy az online identitás tükörképe az offline személyazonosságnak. Ez az internet eredményezte paradigmaváltás hívta életre azt a gondolatot, hogy eddigi benyomásainkra és tapasztalatainkra építve, néhány pontban összeszedve, egyfajta útmutatót kínálva, segítsünk eligazodni az online közösségi média útvesztőiben. Íme, az első útravalónk, melyek nem hiányozhatnak a tarisznyánkból, ha úgy döntünk, elindulunk az online közösség világába vezető úton.

1. Változz: alkalmazkodj és integrálj!

Az első leckék egyike, amit hamar megtanul az, aki tagja akar lenni a közösségi médiának, hogy itt a hagyományos marketing eszközök nem mindig váltják be a hozzájuk fűzött reményeket. Push helyett alkalmazz pull stratégiát! Kapudöngetés helyett, fogadjuk el, hogy az új eszközök új szabályokat követelnek.

A közösségi média egyfajta gondolkodásmód, amit be kell építened a saját látásmódodba. Ne csak az eszközkészletedet változtasd meg, de módosíts a szellemeden is. Nem elég azt tudni, hogy hogyan kell cselekednünk, azt is kell, hogy miért. Éppen ezért nem csak a taktikán, de a stratégián is változtass!

A szociális média egy újabb csatorna, mely segíthet építeni a márkádat, és közvetíteni az üzenetedet. Legyen ez az egyik része a többcsatornás marketing stratégiádnak, vedd figyelembe a kampánytervezésnél.

A legjobb közösségi oldalak más oldalról közelítenek a marketing felé. Saját helyzeti előnyükre alapozva ők azt vizsgálják, hogy mit tudnak adni, milyen szolgáltatást tudnak nyújtani a közönségüknek. Ezek a vállalatok igyekeznek gazdagítani a rajongóik életét, etikus magatartásukkal pedig nem csak értéket teremtenek, de példát is mutatnak. Az Apple például hisz a kreativitás erejében. A Microsoft úgy véli, hogy az oktatás végtelen lehetőséget rejt magába. Más vállalatok az által mutatják be értékeiket, hogy segítséget nyújtanak azok számára, akiknek a legnagyobb szükségük van rá. Az Aveda például küldetésének tekinti, hogy tiszta vizet biztosítson a fejlődő országoknak, míg a Tide sürgősségi mosási szolgáltatást nyújt a természeti katasztrófák áldozatainak. A Pedigree direkt kutyaeledel eladás helyett oktatja a közösségét a házi kedvencek helyes táplálásáról. A Nikon ahelyett, hogy fényképezőgépeire próbálná rábeszélni a közösségét, fényképezésben szerzett tapasztalatát és szakértelmét osztja meg az őt követőkkel, ezzel tanítva őket, és létrehozva egy sokkal képzettebb, ügyesebb fotós közösséget.

Leltározd a vállalat alkalmazottainak közös tudását! Milyen ismeretet oszthatnának meg ők, ami gazdagíthatja a követőidet? Gondold végig, hogy mi a te szenvedélyed, és mi hozza lázba igazán a rajongóidat? Hogyan tudod támogatni őket és azokat a dolgokat, amelyek a leginkább érdeklik őket.  Oszd meg a szakértelmed!

2. Ne vidd túlzásba - Szelektálj a platformok között! 

Nem kell, hogy minden közösségi oldalnak tagja légy, ez nem is elvárt, és aligha lehetséges folyamatos, aktív és minőségi jelenlétet produkálni. Nem minden platform passzol minden szervezethez, ezért érdemes ezt végiggondolni, és tudatosan szelektálni közöttük. Vannak, amelyek időigényesebbek, mint mások, ezért a választásnál azt is vedd figyelembe, hogy mennyi időt tudsz rászánni folyamatos jelleggel. Mielőtt döntünk, érdemes néhány olyan kérdést föltenni magunknak, mint például: Mit szeretnék elérni a közösségi hálózatépítéssel? Mi a célom? Mennyi időt és energiát vagyok hajlandó rászánni? Ki a célközönségem és milyen oldalakat használnak ők? Ha ezekre a kérdésekre válaszolunk, könnyebben el tudjuk dönteni, hogy mely felületek lehetnek leginkább hatékonyak a vállalkozásunk számára. Ha túl sok felület között ingázol, azt kockáztatod meg, hogy nem tudsz megfelelő mennyiségű időt és szükséges minőségű figyelmet ráfordítani, ami aztán az egész szétesését eredményezheti. Összpontosíts a célközönségedre! Annál az asztalnál foglalj tehát helyet, ahol a fogyasztóid is ülnek!

3Posztolj rendszeresen, következetesen – A tartalom még mindig király

Content is still king…de nem csak király, hanem dáma, bubi, pikk, sőt maga a joker. :)

Semmi sem übereli, az informatív és szórakoztató tartalmakat, főleg ha változatos formában kínáljuk. Legyen az akár blogbejegyzés, tweet, státuszfrissítés, videó, kép, internetes szeminárium vagy bármi más. Ahhoz, hogy online identitásunk ne legyen semmitmondó, időt és energiát kell bele fektetnünk. Ha csak minden második hónapban hagysz nyomot magad után, ne is fecséreld itt az idődet! A passzív jelenlét ugyanis gyakran többet árt, mint használ. Ne engedd magad céltáblává válni! Sokan nem is gondolnák, mennyire befolyásolja a közölt anyag a közvélekedést. Megfelelő tartalommal hozzájárulhatunk ahhoz, hogy megítélésünk közelítsen ahhoz, amit a jól tájékozottság és hozzáértés jelent, vagyis ahhoz, amit szeretnénk, hogy gondoljanak rólunk.

Folytatása következik…

Írta: Varga Viktória

A bejegyzés trackback címe:

https://socialnetworks.blog.hu/api/trackback/id/tr954826232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.