Jövendőmondás, avagy hogyan kerüljünk a trendek élére
2011.08.08. 10:02
Még a legnagyobb közösségi médiumok is képesek akár hónapok alatt elveszteni rajongóbázisuk jelentős hányadát (lásd MySpace), épp ezért minden magára valamit is adó szakértőnek napra késznek kell lennie a legújabb trendekben. Tudnunk kell, hogy mibe érdemes időt és energiát fektetni, valahogy meg kell jósolnunk, hogy mi lesz a következő Facebook (vajon a Google Plus?) és mi az, amire felesleges erőforrásokat áldoznunk. Mindezek mellett jó lenne ezeken a platformokon az elsők között megjelenni és közösen kialakítani a megfelelő stratégiát. Ehhez próbálunk most segítséget nyújtani!
1. Nem szerencsés minden pénzünket egy lapra tenni, a közösségi média megdöbbentően változékony és flexibilis piac. Igaz, hogy jelenleg biztos befektetésnek a Facebook tűnhet, de bármelyik pillanatban átadhatja helyét egy új trónkövetelőnek.
2. A fentiek miatt kell hangsúlyt fektetnünk a trendek figyelésére és elemzésére, az új platformok vizsgálatára (természetesen főként marketing szempontokból).
3. Futó kampányainkat gyorsan és egyszerűen kiterjeszthetjük új platformokra, így kiváló betekintést kapva a lehetőségeikbe. Ha az újdonság erőre kap, már előnnyel indulunk, ha bedől (rémlik valakinek a Google Buzz?), akkor sem vesztegettünk értékes pénzt és időt.
Persze mindez szép és jó, de ha biztosak lehetnénk a dolgunkban, már rég a Bahamákon üdülnénk a befektetésekből nyert milliárdjaink tetején… Mégis a Fehérhajó utcában dolgozunk az irodánkban, mivel mi sem látunk a jövőbe. Ám ez nem jelenti azt, hogy nem próbálkozhatunk! Mi így szúrnánk ki a nagy lehetőséget:
1. Kövessük a célközönséget!
Nagyon hasznos tudni, hogy az emberek merre járnak-kelnek az interneten.
2. Kövessük a követőket!
Ahelyett, hogy magunk figyelnénk minden egyes apró oldalt, nézegessük inkább a techblogokat.
3. Hallgassunk a fülünkre!
Ha a neten mindenki egy dologról beszél, az nem lehet véletlen…
4. Kövessük a linkeket!
Észre fogjuk venni, hogy bizonyos platformok linkjei, beágyazásai egyre gyakrabban tűnnek fel más oldalakon. Ez számunkra két dolgot jelez. Egyrészt, a platform valóban jól használható, másrészt, növekszik a népszerűsége.
- Myrtis Creative -
Szerző: Myrtis Creative Social Blogger
Szólj hozzá!
Címkék: trendek facebook közösségi média jövendőmondás myrtis creative
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek