Új hónap, új poszt!!!

2013.11.22. 14:59

A nevem Bihari Viki, én vagyok az új nem is tudom micsoda itt a Myrtisnél. Alapvetően blogger, de ez a skatulya túl szűk nekem. Imádok agyalni, új dolgokat kitalálni, alkotni, szárnyalni, megoldani percek alatt olyan feladatokat amiket más nem tud, nincs hozzá kreativitása.

Jelenleg azzal foglalkozom, hogy koncepciókat gyártok cégeknek, hogyan lehetne fiatal, vagy esetleg fiatalabb célcsoportokat megmozgatni, vidámságot csempészni a reklámokba, lazán de mégis informatívan megkedveltetni az adott terméket vagy szolgáltatást.

Van itt egy fantasztikus, okos és jó kedvű csapat,akik segítőkészek és minden megoldásra nyitottak. Mivel zöldfülűnek számítok a reklám területén, ezért abban is kapok iránymutatást, hogy mit lehet, mit nem, mi kerül sokba, mi nem, mi az, ami megvalósítható, ami túl laza vagy túl konzervatív.

És hogy miért hiszek a blogban?

Mert közvetlen, barátságos és rengeteg emberhez elérsz általa.

Én 3 évvel ezelőtt kezdtem el blogolni a régi munkahelyemen, ami egy videótéka volt.

Unatkoztam és írtam. Aztán írtam, írtam és ma már 250ezer oldalletöltésem van havonta, az elmúlt években pedig összesen több mint 6 és fél millió.

Elárulok neked egy nagy titkot: Mindehhez nem kaptam semmiféle külső segítséget. Nincs a blogomon reklám, nem szponzorálnak, nem költöttem rá egyetlen forintot sem, nem manageltem.

Ez egy csoda, hiszen cégek-nem is kis cégek-több ezer dollárt költenek ilyesmire havonta.

A csodát mellesleg "humor"-nak hívják. 

Ebben hiszek. Jó, oké, kell hozzá íráskészség is, ezt nem vitatom, meg hogy elcsípd, hol, hogyan kell megcsiklandoznod a közönséget és akkor nyert ügyed van.

Biztos Te is szeretnél eladni, népszerűsíteni valamit, beverekedni magad az emberek agyába, hogy a valamid az VAN és vegyék meg, próbálják ki. 

Erre kiváló eszköz a blog, mert írhatsz benne róla, tehetsz bele fotókat, videókat, amihez csak kedved van. Aztán irány a Facebook és már lehet is népszerűsíteni!

Ja, hogy nem tudsz fogalmazni? Semmi gond, hiszen ezért vagyok itt! :)

Mikor úgy döntünk, megjelenünk cégünkkel az interneten valamilyen közösségi oldalon, rengeteg dolgot szem előtt kell tartanunk. A legalapvetőbb melléfogásokat érdemes elkerülni; bár attól még, hogy ezeket sikerül, nem szabad elbíznunk magunkat, mert a hibák és hiányosságok tárháza végtelen.

Természetesen akik teljesen elutasítják a megjelenést, azok hibáznak talán a legnagyobbat—nem lesz működésképtelen vállalatuk, ám megfosztják önmagukat attól a plusztól, amivel más, a közösségi médiában aktív cégek újabb és újabb fogyasztói szegmenseket érnek el. A vásárlók a megosztásokkal és kedvelésekkel öntudatlanul is, de minket hirdetnek, s ha aktívan helytállunk a velük való interakciókban, hűségüket is erősítjük. Irány tehát a számítógép és a regisztráció, ha eddig nem tettük volna még meg!

A kezdetekkor nagyon feldobhat minket a frissen kialakult virtuális kedvelőtábor, ám érdemes tudatosítanunk magunkban, hogy a like-ok száma sajnos nem egyenlő az eladások számával. Egy tipikus példája ennek az, mikor nyereményjátékokat hirdetünk meg, és ekkor megugrik az érdeklődések aránya a márkánkkal kapcsolatban. Az emberek ilyenkor az ingyen termékeket akarják magukénak tudni, nem pedig valódi vásárlásra készülnek (persze az esély megvan rá, hogy mégis).

Mikor már kialakul egy stabil gárda, mely aktívan visszajár oldalunkra, arra kell ügyelnünk, hogy ne csak reklámozzuk magunkat, hanem használjuk ki, hogy mindent megtudhatunk fogyasztóink igényeiről. Beszéltessük őket vágyaikról, tapasztalataikról és elvárásaikról a termékekkel kapcsolatban, s ezáltal nem csak a termékünk lesz még tökéletesebb, hanem egy kifejezetten hűséges vevőkörünk alakul ki.

gzhik.jpg

Te és a közösségi média - forrás: Google

 

Következetesen nyilvánuljunk meg mindig—hiszen ha nem így teszünk, és nem ugyanolyan stílusban prezentáljuk önmagunkat, mint ahogyan azt tegnap vagy azelőtt tettük, a fogyasztók elégedetlenek lesznek és furcsállni fogják, hogy nincs egy vezérelv interakcióinkban. Ha aktívan válaszolunk, legyünk mindig azok, ha magázódunk az idősebbekkel, tartsuk meg ezt a szokásunkat, stb.

Nem tudjuk, mely platformokon jelenjünk meg? Fontos, hogy annyi oldalon tevékenykedjünk, amit maximálisan nyomon tudunk követni. Próbáljuk meg felmérni, a mi fogyasztói köreinkben melyek a legkézenfekvőbb és kifizetődőbb oldalak, és azokon regisztráljunk.

Ezek a legalapvetőbb tippek, hogy miket kell elkerülni, mikor részt veszünk a közösségi média világában, de ne feledjük, hogy számos más tényezőre is figyelnünk kell, hogy értéket képviseljünk fogyasztóink számára.

Írta:

Csökönyi Regina

Forrás: http://socialmouths.com/blog/2013/09/10/5-mistakes-you-might-be-making-on-social-media/

Mindannyian tudjuk, hogy manapság egy jó önéletrajz fegyver lehet a kezünkben; nem csak azért, mert a cégeknél az első benyomást ennek segítségével tudjuk kialakítani, hanem mert benne van minden eredményünk és tapasztalatunk, kezdetektől a jelenig. Ám egyre többször lehet olyasmiről hallani, hogy valaki hiába küldi el rengeteg helyre az önéletrajzát, visszajelzéseket csak nagyon ritkán kap. Magyarországon jelenleg 10,1%-os a munkanélküliség, azaz a gazdaságilag aktív népesség több mint egytizede nem talált még megfelelő munkahelyet.

Mivel a munkaerőpiacokon a verseny nagyon erős, érdemes ezért minél több lábon állni és minden lehetőséget kihasználni. A LinkedIn nevű közösségi oldalon nem csak az ismerőseinkről kaphatunk információkat, hanem feltölthetjük tanulmányainkat, munkatapasztalatainkat. Amennyiben ezeket a kulcsfontosságú adatokat láthatóvá tesszük, a cégek könnyen elérnek bennünket, s önéletrajz nélkül is megkapják azokat a szükséges tudnivalókat, melyekre kíváncsiak. Mint ahogyan már korábban is említettük a Facebook-kal kapcsolatban, a hétvégi bulik borvirágos képei nem biztos, hogy megnyerőek az esetleges jövőbeli főnökeinknek—ezért itt is vigyáznunk kell arra, milyen tartalmakat osztunk meg nyilvánosan, bár a LinkedIn egyébként sem egy ilyen célokra teremtett közösségi oldal. 


h.pngForrás: LinkedIN

Ajánlásokat lehet adni és kérni, illetve meg lehet találni azokat az embereket, akikkel egyezik az érdeklődési körünk; ezzel is elősegítjük azt, hogy egymást motiváljuk a munkaerőpiacokon. Kérdéseket is tehetünk fel egy adott terület szakértőitől, s minél nagyobb ismeretségi hálózatot építünk ki, annál több embert ismerünk el és annál több ajánlást kaphatunk, s ez mind azért jó, mert gyorsabban találunk munkát, mintha levelekkel bombáznánk olyan cégeket, akik nem is válaszolnak nekünk. Kis hazánkban nem annyira elterjedt még ez az álláskeresési technika, ám egyre több felhasználótól érkezik pozitív visszacsatolás, miszerint valóban működik! Nem szabad ódzkodni tőle, hiszen ha okosan használjuk ki ezt a lehetőséget, csak nyerhetünk vele!

Amennyiben már találtunk munkahelyet, akkor sem kell törölnünk magunkat; egyszerűen csak átállítjuk a státuszunkat „alkalmazott”-ra, ezzel is megadjuk annak az esélyét, hogy hátha megtalálnak és elcsábítanak minket még jobb helyekre. Manapság a dinamikusan változó gazdasági és vállalati környezet kiszámíthatatlan munkaerőpiacot eredményez, ezáltal sokszor nem érezzük magunkat biztonságban akkor sem, ha már megtaláltuk helyünket. Maradjunk ekkor is aktívak a LinkedIn-en, s használjuk ki számos pozitív előnyét!

Írta: Csökönyi Regina

Források:

http://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/gyor/mun/mun21307.pdf

http://www.clear.hu/social-media/mire-jo-a-linkedin/